$
כלכליסט-טק

יאהו מציגה "חיפוש ישיר": מנוע חיפוש מיידי שמתיימר לענות על שאלות

כשנה לאחר שיאהו הודיעה שהיא יוצאת מתחום החיפוש, הודיעה החברה על שדרוג של מנוע החיפוש שלה, שמטרתו לאפשר למשתמשים למצוא תשובות במהירות. התגובות קרירות

יוסי גורביץ 14:52 24.03.11

 

יאהו הודיעה אמש (ד') על שפצור למנוע החיפוש שלה שנקרא Search Direct: האתר מציג למשתמש תוצאות חיפוש תוך כדי הקלדה. לדברי יאהו, השינוי מיועד לאפשר למשתמשים לא לבצע חיפוש סתמי, אלא "למצוא תשובות, לא רק קישורים".

 

האתר, שעדיין נמצא בשלבי בטא, מזכיר מאד את הפיצ'ר Google Instant של גוגל. הוא מציג למשתמש תוך כדי הקלדה את עשרת התוצאות הסבירות לחיפוש שלו, מציג את עשרת הטרנדים המובילים בתחום החיפוש ברגע ההקלדה, ולדברי יאהו "מתחבר אל היכולת הייחודית של יאהו לשלב בין תוכן ובין חיפוש מדורג" כדי לספק למשתמש "חוויית חיפוש עשירה".

 

 

Search Direct - תוצאות חיפוש מותאמות עוד בזמן ההקלדה
Search Direct - תוצאות חיפוש מותאמות עוד בזמן ההקלדהצילום מסך: search.yahoo.com

 

השדרוג של מערכת החיפוש של יאהו מגיע באיחור ניכר אחרי Google Instant, והוא זכה לביקורות שליליות בעיקרן ברחבי הרשת. הבלוג SearchEngineLand ערך השוואה בינו ובין גוגל אינסטנט, והגיע למסקנה שהמוצר של יאהו נופל באיכותו כמעט בכל תחום: גוגל מציגה את המידע מהר יותר, באופן ברור יותר ובמאמץ קטן יותר מצד המשתמש. הבלוג ציין ביבושת שמנוע החיפוש של גוגל מציע גם הוא "תשובות" ולא רק קישורים מבדיקה ראשונית של המוצר עולה כי הוא פועל באנגלית, אך לא בעברית – בניגוד לגוגל אינסטנט.

 

לפני כשנה, לאחר עסקת החיפוש בין מיקרוסופט ויאהו – בה הוסכם כי יאהו תאמץ את מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג – הודיעה מנכ"לית יאהו, קרול בארץ, כי החברה תצא מתחום החיפוש מפני שאיננה יכולה להתחרות בו. העובדה שלמרות הצהרה זו, והצהרות נוספות ודומות בנושא שאמרו שיאהו תתמקד באספקת תוכן איכותי, יאהו השקיעה מאמצים ניכרים בבניית מוצר חיפוש נוסף בשעה שהיא מפטרת מאות מעובדיה, העלתה שוב תהיות לגבי דרכה של יאהו.
x