$
אינטרנט

הסאגה נמשכת: האם יאהו תמכור את דלישס תמורת 2 מיליון דולר בלבד?

מקורות ביאהו מדווחים שהפורטל צפוי למכור את שירות שמירת הקישורים בקרוב, לקונה שזהותו טרם ידועה. דלישס אמנם נחשב לכלי הפופולרי ביותר מבין אלה שמציעה יאהו, הוא אינו מצליח לייצר הכנסות

יוסי גורביץ 09:5320.03.11

יאהו צפויה למכור בקרוב, אולי עוד השבוע, את שירות שמירת הקישורים דלישס -  אחד הנכסים הפחות מניבים ועם זאת היותר פופולריים שלה. לפי דיווח של "הביזנס אינסיידר" מסוף השבוע, סכום המכירה צפוי להיות נמוך, ולעמוד על 2 מיליון דולר לכל היותר.

 

זהותו של הרוכש המיועד

אינה ידועה, אך מקור המקורב למגעים אמר ל"אינסיידר" כי ייתכן שמדובר ב"שותף אסטרטגי" של יאהו, אולי מנוע ההמלצות StumbleUpon, שגייס לאחרונה כ-17 מיליון דולר. תגובת StumbleUpon לא התקבלה. 

 

אף שדלישס זוכה להערכה רחבה ברשת ככלי לשמירת קישורים, ויאהו אומרת כי מדובר בכלי הפופולרי ביותר שלה, מסמך פנימי של יאהו שדלף בדצמבר העיד על כוונת החברה להפטר מהשירות.

 

תחילה נמסר כי בכוונת יאהו לסגור את דלישס, והידיעה עוררה זעם בקרב גולשים רבים, אך יאהו תיקנה את הדיווח ואמרה כי בכוונתה למכור את השירות, לא לסגור אותו. ההערכות הן כי הפרשה הובילה לירידת ערכו של דלישס. מחירו הנמוך של השירות נובע, פרט לעובדה שהוא אינו נחשב למכניס, מכך שהוא בנוי כולו על הארכיטקטורה של יאהו, וניתוקו ממנה צפוי להיות מסובך. עסקת המכירה זכתה ביאהו לכינוי "פרויקט דרקון".

 

בסוף השבוע הודיעה יאהו גם על סגירת מנוע החיפוש AlltheWeb, שיפסיק את פעולתו בתחילת חודש אפריל. לאחר שנחתמה עסקת החיפוש עם מיקרוסופט אמרה מנכ"לית יאהו, קרול בארץ, כי בכוונתה לצאת מתחום החיפוש, שבו לדבריה אין לחברה סיכוי מול גוגל, ולהתמקד בהפיכת יאהו לפורטל תוכן. במסגרת העסקה גולשי יאהו יחפשו באמצעות בינג של מיקרוסופט, ויאהו תמכור פרסומות לצד התוצאות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x