$
אינטרנט

עיצוב חדש לעמוד הפרופיל בפייסבוק, צוקרברג התראיין ל"60 דקות"

מנכ"ל הרשת החברתית הציג בראיון ל-CBS את העיצוב, שמדגיש תמונות יותר מאשר טקסט, והתעמת עם התאומים ווינקלווס - שטוענים כי פייסבוק היתה במקור רעיון שלהם, כפי שהציג הסרט "הרשת החברתית". "אני עדיין מרגיש רע - כי הם מרגישים רע", אמר

יוסי גורביץ 10:1006.12.10

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, התראיין אמש (א') לתכנית התחקירים הידועה "60 דקות" של רשת CBS. זוהי הפעם הראשונה שצוקרברג מתראיין בהרחבה לתקשורת מאז צאתו של הסרט "הרשת החברתית", שמציג את הקמת פייסבוק באור ביקורתי מאוד.

 

במהלך התכנית, עומת צוקרברג בשידור עם התאומים קאמרון וטיילר ווינקלווס, שטענו כי פייסבוק היתה במקור רעיון שלהם וכי צוקרברג גזל אותו מהם. בשעתו שילמה פייסבוק לאחים 65 מיליון דולר כדי שיסירו את התביעה. צוקרברג הגיב באומרו: "אחרי כל הזמן הזה, אני עדיין חש רע על כך - כי הם חשים רע".

 

בראיון הציג צוקרברג את העיצוב החדש שהשיקה אמש פייסבוק לדפי הפרופיל שלה: בניגוד למהלכים עיצוביים קודמים שביצעה החברה, ושלעתים הכעיסו את הגולשים, המשתמשים יוכלו לבחור האם לעבור לעמוד הפרופיל החדש - או להישאר עם הגרסה הישנה. העיצוב החדש מדגיש יותר מקודמו תמונות ואלמנטים גרפיים אחרים.

 

בראש עמוד פרופיל המשתמש יופיעו הפרטים הבסיסיים עליו – עיר מגוריו, מקום עבודתו, יום הולדתו וכו'. מתחתיהם מוצגות תמונות שהמשתמש מופיע בהן. תחומי העניין של המשתמש מיוצגים כעת, במידת האפשר, על ידי תמונות ולא טקסט. שינוי חשוב הוא הוספתה של האפשרות לערוך רשימות חברים, בכלל זה רשימת "החברים המובילים" של המשתמש.

 

עמוד הפרופיל החדש של פייסבוק. יותר גרפי עמוד הפרופיל החדש של פייסבוק. יותר גרפי צילום מסך: valleywag.gawker.com

 

הפרשנים מסכימים: הראיון היה הצלחה מבחינת צוקרברג

 

בפייסבוק כיום משתמשים כ-600 מיליון בני אדם, והגולשים מבלים בו בממוצע זמן רב יותר מאשר בגוגל וביאהו. כשמוסיפים לכך את מערכת התקשורת שהשיקה הרשת החברתית, נוצר חשש שפייסבוק "תשתלט" על הרשת. על כך ענה צוקרברג: "אנחנו בונים פלטפורמה שמאפשרת למשתמשים אחרים לבנות על בסיס מה שאנחנו יוצרים".

 

מנכ"ל הרשת החברתית נזהר בדבריו גם כשנשאל על התחרות בין פייסבוק לבין גוגל, על רקע המשבר סביב ייבוא פרטי המשתמשים. "יש תחומים שבהם אנחנו מתחרים, אבל תחומים רבים יותר שבהם אין ביננו תחרות".

 

בקרב הפרשנים היתה הסכמה כללית שהראיון היה הצלחה מבחינת צוקרברג. כתבת הטכנולוגיה הוותיקה קארה סווישר, שטבעה בשעתו את הביטוי "המנכ"ל הינוקא" לתיאור צוקרברג, אמרה לאחר מכן שהיא משנה את ההגדרה שלה ל"המנכ"ל ילד הפלא".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x