$
חדשות טכנולוגיה

קריסה? מסלקום לא שמעו ציוץ

מפעילת הסלולר הגדולה בישראל שכחה להיכנס לעידן פייסבוק וטוויטר. על התקלה הנרחבת במכשיריה כתבו ברשת בעיקר לקוחות מתוסכלים

שי ענבל 10:2002.12.10

"פרטים בקרוב", נכתב בציוץ מ-14 לינואר 2009, הציוץ היחיד בחשבון הטוויטר הנטוש של חברת סלקום, מפעילת הסלולר הגדולה בישראל עם למעלה מ-3.3 מיליון מנויים. בפייסבוק המצב גרוע אף יותר – לסלקום אין שם אפילו חשבון של ממש. שתי המתחרות, אורנג' ופלאפון, דווקא מפגינות נוכחות ראויה

לציון ברשתות החברתיות, כיאה לחברות בעידן המודרני.

 

את הבעייתיות שבמצב אבסורדי זה חוותה סלקום על בשרה אתמול, לאחר שמיליוני מנוייה לא היו יכולים להוציא ולקבל שיחות. חברה שאינה מסוגלת להבהיר ללקוחותיה בטוויטר ובפייסבוק את מהות התקלה הגדולה, מפקירה את הזירה במקרה הטוב לאתרי החדשות, ובמקרה הרע להמוני לקוחות מתוסכלים, שהוציאו קיטור ברשת והפכו את המפעילה הענקית לבדיחה תדמיתית. המקום היחיד בסלקום שבו ניתן היה לקבל מעט מידע על הבעיה היה באתר החברה.

 

"לקוח יקר, קיים קושי לסירוגין בקבלה והוצאת שיחות בארץ ובחו"ל. כמו כן ייתכנו עיכובים במשלוח הודעות SMS ובגלישה סלולרית", כתבה החברה הסלולרית הגדולה בישראל, "אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית ועושים כל מאמץ להשבת השירות התקין בזמן הקצר ביותר". ההודעה הלקונית נחתמה במילים: "אני ממליצים להימנע מהתקשרות למוקדי השירות. תודה על ההבנה, סלקום". ככה מתנהלים בעידן האינטרנט?

 

בסלקום אולי הבינו זאת כבר, אולם בהתחשב במצב, ראוי לומר את המובן מאליו: התקלה הזאת דורשת הפקת לקחים. לא מדובר רק על מניעת קריסה עתידית נוספת. צריך גם ליצור נוכחות עקבית, יומיומית וזמינה ברשתות החברתיות. ככה אמורה לפעול חברת ענק.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x