• תפריט
חדשות טכנולוגיה

מיקרוסופט בתנועה: רכשה את Canesta, המייצרת ממשק לזיהוי תנועות גוף

לפי ההערכות, ניתן ליישם את הטכנולוגיה של Canesta במגוון מכשירים, ממחשבים ועד מכוניות וטלוויזיות. ממשק תנועות כבר קיים במערכת המשחקים Kinect של מיקרוסופט, ולדברי סטיב באלמר החברה "תלחץ על הגז בנושא הזה"

יוסי גורביץ 10:0331.10.10
מיקרוסופט הודיעה בסוף השבוע על רכישתה של חברת Canesta, חברה קטנה מקליפורניה המתמחה ביצירת ממשק תנועות. פרטים פיננסיים על העסקה טרם פורסמו.

 

ממשק תנועות מאפשר למשתמש לשלוט במכשירים אחרים באמצעות תנועה בלבד, מבלי להעביר פקודה מוקלדת או קולית. להערכת הניו יורק טיימס,
ניתן יהיה ליישם את הממשק של Canesta במגוון מכשירים, ממחשבים ועד מכוניות וטלוויזיות. בניגוד לממשק המולטיטאץ' של מכשירי מסך מגע, המוגבלים לתנועת יד, ממשק תנועה מאפשר שימוש בכל הגוף.

 

הטכנולוגיה של Canesta מתבססת על שבב, שבשילוב עם מצלמה דיגיטלית מאפשר למכשירים דיגיטליים "לחוש" מרחב תלת מימדי ולהגיב לתנועות בו. Canesta השקיעה 11 שנים בפיתוח הטכנולוגיה הזו. אחת המשקיעות האחרות בחברה היא הונדה, שמטרתה היתה פיתוח חיישני תלת מימד שיאפשרו לנהג ברכב להבחין במכשולים, ויזהו את תנוחת הגוף של הנוסעים כדי להפעיל את כריות האוויר ברכב בהתאם לכך.

 

ל-Canestra יש זכויות על 44 פטנטים בתחום, ועד כה הושקעו בה כ-60 מיליון דולר. הניו יורק טיימס ציין כי רכישתה היא צעד חריג מצד מיקרוסופט, שעד כה פעלה עם יצרניות שבבים, ולא ניסתה לבנות שבבים בעצמה.

 

מיקרוסופט תתחיל לשווק בתוך כחודש את מערכת Kinect שלה, ערכה לקונסולת המשחק Xbox, שפועלת אף היא בתחום זה: היא מאפשרת למשתמשים להפעיל את המשחקים והקונסולה באמצעות תנועות גוף, ללא שלט. התנועות גורמות לדמויות שעל המסך לקפוץ, להתכופף, לשחות ועוד. מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אמר לאחרונה כי בכוונת החברה להכניס את ממשק התנועות לשלל מוצרים נוספים, מעבר למשחקי מחשב: "אנחנו הולכים ללחוץ על הגז בנושא הזה," הצהיר. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x