$
אינטרנט

פייסבוק: נמנע ממפרסמים לזהות את הגולשים שלנו

ברשת החברתית מנסים להתמודד עם שערוריית הפרטיות, ומודיעים כי יצפינו את המידע הרגיש. המהלך צפוי לפגוע ביצרניות האפליקציות הגדולות, בהן זינגה. בינתיים, מחקר חדש מגלה שמפרסמים יכולים לגלות את נטייתם המינית של המשתמשים

יוסי גורביץ 09:5624.10.10
פייסבוק הודיעה בסוף השבוע כי בקרוב תחל להצפין את המידע שהיא אוספת על משתמשיה, כך שהמפרסמים המקבלים אותו לא יוכלו לזהות באמצעותו את הגולשים. בכך מקווה פייסבוק להתמודד עם שערוריית הפרטיות החדשה שלה.

 

בשבוע שעבר חשף "וול סטריט ג'רנל" כי פייסבוק מעבירה בקביעות

למפרסמיה מידע על המשתמשים, שכלל בין היתר את האתר שבו צפה הגולש בעת שהפרסומת הוצגה לו, מידע דמוגרפי אודותיו, ואת שם המשתמש שלו. כיוון ששם המשתמש זהה לעיתים קרובות לשם האמיתי, פייסבוק העבירה בכך למפרסמים מידע שמאפשר זיהוי ודאי, בניגוד לתנאי השימוש שלה עצמה. יתר על כן, שורה של אפליקציות לרשת החברתית, בהן עשר הפופולריות ביותר, העבירו למפרסמים את פרטי המשתמשים, וחלקן - גם את פרטי אנשי הקשר שלהם.  

 

המהלך של פייסבוק, שמועד יישומו איננו ברור, יצפין את המידע ועל ידי כך ימנע מהמפרסמים את קבלתו. ההצעה, אם אכן תיושם  צפויה לגרום בעיות לחברות המרכזיות המייצרות אפליקציות, ובהן זינגה: הכנסותיה של האחרונה, המייצרת שורה של משחקים פופולריים שהידוע שבהם הוא פארמוויל, נשענות במידה רבה על העברת מידע של משתמשים למפרסמים, שנעזרים בו כדי ליצור תוכן שיווקי המפולח באופן מדויק יותר. כנגד זינגה הוגשה לאחרונה תביעה, המאשימה אותה במכירת מידע משתמשים למפרסמים ולחברות כריית מידע.

 

בתוך כך, מחקר שפורסם בסוף השבוע, שנערך בשילוב בין מיקרוסופט ומכון מקס פלנק, מצא כי מפרסמים יכולים לגלות בקלות את נטייתם המינית של המשתמשים, גם אם היא לא אמורה להיות ידועה להם. לפי המחקר, מוצגות לגולשים גאים פרסומות המיועדות להם, תוך שימוש בלשון נייטרלית מבחינה מינית. על פיה ההערכה, המטרה של השפה הנייטרלית היא להסוות את העובדה שהמפרסמים גילו את העדפתו המינית של המשתמש.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x