פייסבוק: נמנע ממפרסמים לזהות את הגולשים שלנו
ברשת החברתית מנסים להתמודד עם שערוריית הפרטיות, ומודיעים כי יצפינו את המידע הרגיש. המהלך צפוי לפגוע ביצרניות האפליקציות הגדולות, בהן זינגה. בינתיים, מחקר חדש מגלה שמפרסמים יכולים לגלות את נטייתם המינית של המשתמשים
בשבוע שעבר חשף "וול סטריט ג'רנל" כי פייסבוק מעבירה בקביעות
המהלך של פייסבוק, שמועד יישומו איננו ברור, יצפין את המידע ועל ידי כך ימנע מהמפרסמים את קבלתו. ההצעה, אם אכן תיושם צפויה לגרום בעיות לחברות המרכזיות המייצרות אפליקציות, ובהן זינגה: הכנסותיה של האחרונה, המייצרת שורה של משחקים פופולריים שהידוע שבהם הוא פארמוויל, נשענות במידה רבה על העברת מידע של משתמשים למפרסמים, שנעזרים בו כדי ליצור תוכן שיווקי המפולח באופן מדויק יותר. כנגד זינגה הוגשה לאחרונה תביעה, המאשימה אותה במכירת מידע משתמשים למפרסמים ולחברות כריית מידע.
בתוך כך, מחקר שפורסם בסוף השבוע, שנערך בשילוב בין מיקרוסופט ומכון מקס פלנק, מצא כי מפרסמים יכולים לגלות בקלות את נטייתם המינית של המשתמשים, גם אם היא לא אמורה להיות ידועה להם. לפי המחקר, מוצגות לגולשים גאים פרסומות המיועדות להם, תוך שימוש בלשון נייטרלית מבחינה מינית. על פיה ההערכה, המטרה של השפה הנייטרלית היא להסוות את העובדה שהמפרסמים גילו את העדפתו המינית של המשתמש.