$
חדשות טכנולוגיה

הלפיד עדיין דולק

כולם מיהרו להספיד השבוע את הסמארטפון החדש מבית RIM הקנדית, ה-Torch Blackberry. אבל מתברר שיש לו עוד תקווה

שי ענבל 09:4020.08.10

השבוע דווח בהרחבה בכלי תקשורת מסביב לעולם כי יצרנית הסמארטפונים RIM מכרה רק כ־150 אלף יחידות של מכשיר הדגל החדש שלה, הבלקברי טורץ', בשלושת הימים הראשונים להשקתו. האנליסטים מיהרו לציין כי מדובר במספר זעום בהשוואה לאייפון 4, שמכר 1.7 מיליון מכשירים בשלושת הימים הארשונים להשקתו — ומניית RIM צנחה בהתאם בוול סטריט.

 

הבאזז השלילי שהביא למכירות החלשות ולצניחת המניה נוצר כתוצאה מהביקורות הרעות שספג הטורץ' מבלוגרים ומעיתונאים, שטענו כי אינו מספק חלופה ראויה למתחרים. אך מבחינת השוואת נתוני מכירות, לחברה הקנדית נעשה עוול לא קטן.

 

שני דברים עיקריים מבדילים בין השקת הטורץ' לאייפון 4. ראשית, האחרון הוא הדגם הרביעי בסדרה שכבר הוכיח את עצמו. שנית, אייפון 4 הושק בארצות הברית ובארבע מדינות נוספות במקביל. כדי להשוות תפוחים לתפוחים, יש להתייחס למכירות האייפון המקורי. המכשיר, שבדגמו הראשון היה זמין בארה”ב בלבד, מכר 146 אלף יחידות בשלושת הימים הראשונים.

 

שנית, הטורץ' מהווה גם נקודת ציון משמעותית עבור RIM עצמה. המכשיר מבוסס המגע הקודם שלה, הסטורם, התקשה להתרומם ומכר בגרסתו הראשונה כ־110 אלף יחידות בלבד בשבוע הראשון. זוהי הוכחה שלא אבדה התקווה עבור RIM בתחום מכשירי המגע, בניגוד לענקיות סמארטפונים אחרות כמו נוקיה, שעדיין מתקשה להוציא מכשיר מגע פופולרי.

 

בינתיים RIM ספגה נזק תדמיתי לא קטן. הבלקברי, שמחזיק בנתח השוק הגדול ביותר בארה”ב בתחום הסמארטפונים, מהווה שק חבטות בקרב חובבי אייפון ואנדרואיד, שהיו שמחים לראות איך הוא מאבד את הבכורה. אם נניח את הביקורות הרעות בצד, מאחורי הטורץ' מסתתר סיפור הצלחה לא קטן. בינתיים, כך נראה, RIM לא הולכת לשום מקום.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x