$
חדשות טכנולוגיה

חברה ישראלית מציגה: חיוג באותיות

חברת NTTM פיתחה טכנולוגיה המוטמעת בכרטיסי SIM ומאפשרת לשייך מחרוזת תווים למספר, כך שניתן ליצור קשר טלפוני באמצעות הקלדת שמו של היעד, במקום מספר הטלפון שלו

גילעד נס 14:1123.06.10

חברת NTTM הישראלית חשפה היום (ד') טכנולוגיה שתאפשר לחייג מהטלפונים הסלולריים והקוויים באמצעות אותיות במקום מספרים. כיום מוצעים שירותים דומים לעסקים באמצעות רכישת מילה מסוימת מחברה המציעה שירות שכזה, אולם שירותים אלו מסווים את מספרי הטלפון מאחורי האותיות, כך שלמעשה הלקוח מחייג בפועל את המספר עצמו.

 

ב-NTTM פיתחו טכנולוגיה המוטמעת בכרטיס ה-SIM, שבאמצעותה יכול המשתמש להקיש את האותיות עצמן ולהגיע ליעדו. כך, למשל, חיוג לאדם פרטי או עסק יכול להתבצע באמצעות הקשת שמו, לאחר שהנמען הגדיר מראש את האותיות שייצגו אותו וישויכו למספר הטלפון שלו.לדברי החברה אין הגבלה במספר התווים, וניתן לשייך אותיות ומילים בכל שפה שבה תומכים המכשירים. עם זאת, בדומה לשמות מתחם באינטרנט, לאחר שהמחרוזת תווים מסוימת "נתפסה", ייאלצו אחרים המבקשים להשתמש בה למצוא פתרונות יצירתיים על מנת לרשום את שמם באופן ייחודי.

   

מאחורי הקלעים מתרחש התהליך הבא: מחרוזת התווים נשלחת באמצעות ערוץ תקשורת לשרת שמפעילה החברה או ספק השירות שרכש ממנה את זכויות השימוש בטכנולוגיה, שבו מאוחסן מסד הנתונים המכיל את השמות ואת המספרים המשויכים להם. השם המבוקש מאותר, ומספר הטלפון המתאים נשלח ללקוח. לאחר מכן המכשיר מוציא שיחה לאותו מספר טלפון.

  

כבר חתמה על הסכם עם אחת מיצרניות ה-SIM הגדולות

 

שיוך מחרוזת תווים למספר תאפשר למשתמשים פרטיים למסור את שמם, כינוי או כל מחרוזת שהיא למתקשרים כתחליף למספר הטלפון. עבור עסקים יכולה הטכנולוגיה לשמש כאמצעי להפצה קלה יותר של אמצעי הקשר עם החברה, ואף ליצירת מחרוזות זמניות - לדוגמה, מחרוזת בשם "מבצע קיץ" תוכל להוביל למספר טלפון מסוים, שבתום המבצע ינוטרל הקישור. בעתיד עשויה החברה לאפשר גם זיהוי של המתקשר באותיות בשיחה נכנסת.

  

החברה הכריזה היום כי כבר חתמה על הסכם להטמעת הטכנולוגיה במוצרי חברת Morpho (לשעבר Sagem Orga), אחת מחמש יצרניות ה-SIM הגדולות בעולם, ולדברי אסי רוטברט, ממייסדי NTTM, מתקיים מו"מ עם שתי ספקיות SIM נוספות. בשנת 2009 יוצרו כ-3.5 מיליארד כרטיסי SIM ברחבי העולם, ועל פי הערכת החברה, מחזור ההחלפה של כרטיס ה-SIM עומד על כ-18 חודשים, כנגזר מפקיעת התחייבויות הלקוחות ומעבר לספק סלולר מתחרה, שדרוג מכשירים, וקבלת מכשירים וכרטיסי SIM חלופיים לאחר אובדן או תקלה במכשיר.

 

NTTM הוקמה לפני כ-3 שנים, והיא מעסיקה כ-30 עובדים במרכזי פיתוח בישראל וברוסיה. החברה נוסדה בידי אסי רוטברט ויגאל ז'ק, ואליהם הצטרף בהמשך איש הפרסום מודי כידון. עד כה גייסה החברה כמה מיליוני דולרים ממשקיעים פרטיים בשלושה סבבי גיוס.

 

המודל העסקי של החברה נסמך על הכנסות ממכירת זכויות השימוש בטכנולוגיה ליצרניות ה-SIM, ומכירת הזכויות לחברות שיהיו מעוניינות להציע את שירותי החיוג באותיות במדינות שונות. חברות אלו אינן בהכרח חברות הסלולר, כיוון שפעילות ניהול מאגר המידע המכיל את מספרי הטלפון והאותיות המייצגות אותם מתבצע חיצונית לחברת הסלולר.

 

שותפות פוטנציאליות במיזמים כאלה הן חברות המחזיקות מאגרי מידע ומדריכים כגון דפי זהב ובזק, חברות המציעות כיום אפשרויות לחיוג באותיות בשיטות אחרות דוגמת "כוכבית המותג" בישראל, ועוד. השימוש בשירותים אלו בכל מדינה יהיה כפוף למדיניות המיספור של הרגולטור המקומי, וגם המודל העסקי של ספק השירות יכול להשתנות ממדינה למדינה. לפיכך טרם ברור האם המשתמשים הפרטיים יידרשו לשלם על שירות שכזה, אולם ייתכן שייגבה תשלום מעסקים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x