$
אינטרנט

פייסבוק ומייספייס העבירו למפרסמים פרטים מזהים של גולשים

סערת הפרטיות בפייסבוק לא נרגעת: על פי הוול סטריט ג'ורנל, המפרסמים קיבלו מהרשתות החברתיות ומאתרים נוספים גישה לעמודי הפרופיל של משתמשים שהקליקו על המודעות שלהן

כתב כלכליסט 13:3021.05.10

פייסבוק ממשיכה להסתבך: על פי דיווח הוול סטריט ג'ורנל, הרשת החברתית הפופולרית, יחד עם המתחרה מייספייס ואתרים נוספים, העבירו למפרסמים מידע אישי ופרטים מזהים של גולשים שהקליקו על המודעות שלהם, בניגוד להתחייבותן שלא למסור מידע ללא אישור המשתמשים.

 

התנהלות כזו

מקובלת בין אתרים ומפרסמים, שמעוניינים לדעת מאיזה אתר הגיעו אליהם הגולשים, אולם יחד עם כתובת האינטרנט שבה היה הגולש כאשר הקליק על המודעה נחשף לעיני המפרסמים מידע אישי – כאשר הגולש מקליק על מודעה שהוצבה בעמוד פרופיל של אחד מחבריו, המפרסם מקבל גם את המידע של המשתמש שהקליק על המודעה וגם את המידע של בעל הפרופיל שבעמוד שלו הוצבה המודעה.

 

בעקבות פניית הוול סטריט ג'ורנל הודיעו פייסבוק ומייספייס כי עדכנו את קוד האתר שלהן כדי לסתום את הפרצה. כמה חברות פרסום באינטרנט, בהן דאבלקליק של גוגל ו-Right Media של יאהו טענו כי לא היו מודעות למידע הנוסף שהועבר אליהן, ולא עשו בו שימוש.

 

במהלך השבועות האחרונים נמתחה ביקורת חריפה על מדיניות הפרטיות של פייסבוק, בעיקר בעקבות הכלים החדשים שהציג מנכ"ל החברה מארק צוקרברג, המאפשרים אינטגרציה נוחה יותר בין הרשת החברתית לאתרים חיצוניים, וכן בעקבות כמה כשלי אבטחה שהתגלו באתר, כגון שיחות צ'אט פרטיות שנחשפו ועוד. בעקבות הביקורת מסר בכיר בחברה כי בקרוב תציג פייסבוק ברירות פרטיות פשוטות יותר, כדי להקל על הגולשים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x