• תפריט
אינטרנט

מהפכת ה-Like

כפתורי ההמלצות של פייסבוק, שמוטמעים כעת ברשת, יהרגו שירותים כמו reddit ו־digg ומסמנים את סוף עידן המסה באינטרנט

שי רינגל 19:2230.04.10

בשבוע שעבר הודיעה פייסבוק בכנס המפתחים שלה, ה־F8, על האמביציה החדשה שלה: להחיל על האינטרנט כולו את כפתור ה־Like שכל כך מזוהה איתה. התגובה של הרשת היתה מיידית ונרחבת: בתוך שבוע הטמיעו את השינוי כ-50 אלף אתרים, גדולים כקטנים. לפתע, כולם מוכנים לקבל על עצמם את התרבות שכל

כך מזוהה עם פייסבוק, תרבות ה"לייק" - כל משתמש יכול לחלוק עם החברים שלו את הדברים שהוא אוהב בתוך שניות. מה פייסבוק משיגה מהמהלך הזה? היא תוכל לחקור ולהבין אותנו טוב יותר, וכך גם תדע מה למכור לנו. מה הרשת הרוויחה? שינוי מהותי בתפיסת מציאת המידע.

 

בעידן שפע המידע של האינטרנט, המשתמש הפשוט לא יודע במה לבחור. כאן בדיוק נכנסו שירותים כמו reddit ובמיוחד digg הוותיק. הם בדקו את תנועת הגולשים ומה הם אוהבים והמליצו למשתמש על כתבות לפי המסה של האנשים שאהבו אותן. אבל בעידן של פייסבוק, המסה היא לא מה שבאמת חשוב ­- החברים הם שחשובים. מה שהם אהבו, כנראה שגם אתה תאהב.

 

פייסבוק בעצם מבשרת כעת על תום עידן המסה ברשת. מעכשיו אתה מסתמך פחות על קהילת האינטרנט, ויותר על הקהילה שאתה בונה לעצמך. היא בתורה תצא לסרוק את השטח ותחזור עם מטעמים מהרשת. במקום מנוע הבנוי מאלגוריתמים מסוימים, יהיו אלה החברים שימליצו על כתבה או שיר חדש. לפתע המשתמש חוזר להיות מי שמסתכל על העולם שבחוץ מתוך הקהילה שהוא בנה לעצמו. בסופו של דבר - תגיד לי מי החברים שלך, ואגיד לך מי אתה.

בטל שלח
    לכל התגובות