$
חדשות טכנולוגיה

נטויז'ן תספק שירותי סלולר ב-VoIP באמצעות פרי טלקום

מנויי נטויז'ן יוכלו לבצע ממכשיר הסלולר שברשותם שיחות קוליות דרך רשת האינטרנט בתעריפים זולים משמעותית, ללא תלות בספקית שממנה נרכש המכשיר - וללא הבדל אם השיחות נעשות מהארץ או מחו"ל

גילעד נס 11:4306.04.10

משרד התקשורת אוסר על חברת נטויז'ן להפוך למפעיל סלולר וירטואלי, אולם החברה מצאה מעקף שיאפשר לה בכל זאת דריסת רגל בשוק הסלולר הישראלי: החברה הודיעה היום (ג') כי חתמה על הסכם עם חברת Free Telecom הישראלית, המספקת שירותי שיחות על גבי האינטרנט (VoIP), שלפיו לקוחות נטויז'ן יוכלו לנהל שיחות קוליות בתעריפים מוזלים מהטלפונים הסלולריים שלהם, ללא תלות בספק הסלולר המקורי (פלאפון, סלקום ופרטנר – השירות אינו נתמך בקרב לקוחות מירס).

 

הרישום לשירות יתבצע מול נטויז'ן. הלקוחות יוכלו לקבל מספר סלולרי נוסף בקידומת 073 (הקידומת המשמשת את נטויז'ן גם לאספקת שירותי שיחות פנים ארציות). כדי להשתמש בשירות יידרש הלקוח להחזיק טלפון סלולרי חכם שעליו ניתן להתקין את התוכנה של פרי טלקום – על פי הערכות מספר הסמארטפונים בישראל מגיע כיום למחצית מכלל מכשירי הסלולר.

 

למרות שפרי טלקום אינה גובה תשלום חודשי קבוע, לקוחות נטויז'ן יחויבו ב-10 שקלים לחודש. עם זאת, נטויז'ן תציע תעריפים זולים יותר משמציעה פרי טלקום עצמה: שיחות לטלפונים נייחים יחויבו ב-10 אגורות לדקה (לעומת 15 אגורות ללקוחות פרי); שיחות לניידים יחויבו ב-30 אגורות לדקה (לעומת 35 אגורות ללקוחות פרי); SMS יעלה 10 אגורות (לעומת 13 אגורות) ו-SMS לחו"ל יחויב ב-89 אגורות.

 

להפחית את חשבון הסלולר בחצי

 

שיחות שיבצע הלקוח עם לקוחות אחרים של נטויז'ן במספרים אלו לא יחויבו בתשלום, ובמסגרת שיתוף הפעולה יקבלו הלקוחות חודש ראשון ללא תשלום ו-30 דקות שיחה חינם לטלפונים נייחים וניידים. בנטויז'ן מעריכים כי הלקוחות יוכלו לחסוך כמחצית מהוצאות הסלולר שלהם באמצעות שימוש בשירות זה.

 

השירות דורש חיבור לאינטרנט אלחוטי או סלולרי, כך ששימוש בו מצריך רכישת חבילת גלישה מספק הסלולר המקורי של בעל המכשיר. מכיוון שהשירות דורש רק חיבור לרשת, ואינו תלוי ברשת הסלולרית, לקוחות החברה יוכלו באמצעותו לבצע שיחות מחו"ל על פי אותם התעריפים שיידרשו לשלם בארץ.

 

יש לציין כי פרי טלקום פועלת כיום תוך שימוש ברישיון לניסוי שיווקי מטעם משרד התקשורת, ולפיכך מספר הלקוחות שהיא יכולה לגייס מוגבל ל-8,500 - כולל הלקוחות שכבר הצטרפו לשירותיה. בעקבות עיכובים בדיונים עם משרד התקשורת העדיפו בפרי טלקום להמתין לקבלת רישיון מפעיל וירטואלי (MVNO), שהיה אמור לאפשר להם להעניק שירותי שיחות ללא מגבלת מספר לקוחות או טכנולוגיה, אולם היא טרם קיבלה רישיון שכזה. אם שיתוף הפעולה עם נטויז'ן יצליח, משרד התקשורת צפוי לדרוש מפרי להפסיק לגייס לקוחות חדשים עד שתסדיר עניין הרישוי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x