$
אייפוניסט

עלייה של מאות אחוזים במכירת אפליקציות לאייפון בישראל

מפתחים ישראלים מדווחים על עלייה ניכרת במכירת אפליקציות פרי יצירתם מאז הכניסה הרשמית של האייפון לישראל ביום חמישי

עומר כביר 07:1013.12.09

השקת האייפון בישראל אולי לא יצרה תורים ארוכים ומשתרכים כמו בארצות הברית, אבל בתחום אחד היתה לה השפעה חיובית גדולה: מכירות אפליקציות (אָפְּס, בלשון חברות הסלולר) שפותחו על ידי מפתחים ישראלים. מפתחים שדיברנו איתם בסוף השבוע דיווחו על עלייה של מאות אחוזים במכירת האפליקציות

פרי יצירתם מאז הכניסה הרשמית של האייפון לישראל ביום חמישי.

 

"מאז ההשקה נרשם גידול של 340% ברכישת אפליקציית Israel Radio שפיתחנו, והיא נמצאת כיום בראש דירוג האפליקציות בתשלום בגרסה הישראלית של ה־App Store", אומר דוד כץ, מייסד ומנכ"ל חברת Blue Bamboo. "אנחנו מעריכים שאם קצב המכירות יימשך, התוכנה תכניס 40 אלף שקל בחודש". כץ העריך שלא כל הרכישות בוצעו על ידי לקוחות אייפון חדשים: "בעקבות ההשקה, האייפון מקבל הרבה יותר חשיפה תקשורתית, ויותר אנשים מתעניינים, מודעים ומתחילים לצרוך אפליקציות. זה טבעי וזה היה צפוי".

 

גם מפתחים אחרים מספרים על עלייה במכירת אפליקציות. "הכמויות שהישראלים קונים גדולות יותר, וביומיים האחרונים נרשמה עלייה משמעותית ברכישת אפליקציות בישראל", אומר ינון ימין, מייסד חברת iPhsoft. "הדבר ניכר גם באפליקציות שאינן מיועדות רק לשוק הישראלי, כמו משחקים שפיתחנו". ימין הוסיף ש־MyGirl, אפליקציה חדשה שפיתחה חברת iPhsoft והושקה ביום רביעי, נמכרה מאז השקתה במאות עותקים במחיר של 1.99 דולרים.

 

הגידול במכירת אפליקציות לא היה השינוי היחיד שחוו המפתחים. לדבריהם, ביומיים האחרונים גדל באופן ניכר זרם השיחות מצד חברות ויזמים שמבקשים לרכוש את שירותיהם כדי לפתח אפליקציות. "אני מעריך שבעקבות ההשקה, השוק המקומי יתבגר וחברות יתחילו להשקיע יותר, לא לעשות רק בשביל ההייפ אלא כי יש שוק עם הרבה צרכנים", אומר כץ.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x