$
חדשות טכנולוגיה

הכניסה לנשים בלבד

נינטנדו השכילה לייצר חוויית משחק שקורצת לקהלים חדשים בזכות שלט התנועה של ה-Wii. מיקרוסופט וסוני ינסו לחקות אותה ב-2010

אבנר קשתן 17:3506.12.09

העשור האחרון ייזכר בתעשיית הגיימינג גם כעשור שבו הצטרפו אליה קהלים חדשים. זה התחיל בשנת 2000, אז הושק ה-Sims, שהיה ועודנו אחד ממשחקי המחשב

שלט התנועה של ה-Wii - אינטואיטיבי גם ללא-גיימרים שלט התנועה של ה-Wii - אינטואיטיבי גם ללא-גיימרים צילום: MCT

 הנמכרים ביותר. מקסיס, יצרנית המשחק, הבינה שחוויית הגיימינג יכולה להתבסס גם על משחקי דמיון ובובות. נינטנדו לקחה את הרעיון הזה צעד אחד קדימה ב-2006, כשהשיקה את Wii, הקונסולה הראשונה שהתבססה על שלט תנועה אינטואיטיבי. בכך היא משכה אליה לא רק קהל של גיימרים צעירים, אלא גם נשים ומבוגרים. בעקבותיה החלו מפתחי המשחקים האחרים לשחרר לשוק משחקי מוזיקה כמו Guitar Hero ומשחקי טריוויה ולוח. בינתיים המשיך ה-Wii לבסס את מעמדו בזכות השימושיים היצירתיים ביכולת של חיישן התנועה, עם משחקים המאפשרים לדמות את תנועות היד של מנתח בבית חולים או אופה במטבח.

 

לכן גם ה־Wii עוקף את מתחריו במכירות שנה אחר שנה. בעוד שהצלחת הקונסולות האחרות מתבססת על דמוגרפיה של גברים בני 20 פלוס, נינטנדו מצליחה למשוך גם נשים בנות 35 ומעלה. מהכרזות שונות של סוני ומיקרוסופט נראה כי השוק הזה מתחיל לקרוץ גם להן. ב-2010 הן כבר צפויות להשיק שלטי תנועה, ועכשיו רק נותר לחכות ולראות אילו ז'אנרים חדשים ומקוריים הן יציגו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x