$
אינטרנט

ביז סטון: "אם תיתן לאנשים כלי שמאפשר תקשורת פתוחה, הם יעשו דברים טובים"

מייסד טוויטר הגיע לארץ לביקור והבטיח הפתעות בכל הקשור למודל ההכנסות של החברה: "המודל העסקי שלנו יהיה מאוד לא מסורתי, זה יהיה מודל חדשני ורלוונטי לטוויטר. זה משהו שאנשים יאהבו"

עומר כביר 22:3424.11.09

 


 

"טוויטר מנצח את העיתונות המסורתית ביצירת חדשות" – כך אומר הערב מייסד רשת המיקרו-בלוגינג, ביז סטון, שהגיע לביקור בן יום בישראל.

  

סטון דיבר בכנס הבוגרים של המסלול האקדמי של המכללה למנהל, שנערך בהאנגר 11 בתל אביב. הוא ציין שבמקרים רבים מקדימים דיווחי הגולשים בטוויטר על אירועים חדשותיים את דיווחי התקשורת המסורתית. בתור דוגמה הוא סיפר שברעידת אדמה בקליפורניה פרסמה אי-פי דיווח בן 57 מילים כ-30 דקות אחרי האירוע. בזמן הזה התקבלו בטוויטר כ-4,000 ציוצים שדיווחו על רעידת האדמה.

  

"אני מקווה שבעתיד אנשים יראו את טוויטר כניצחון של האנושיות, לא של הטכנולוגיה", אמר סטון. "אם תיתן לאנשים כלי שמאפשר תקשורת פתוחה, הם יעשו דברים טובים ויעזרו אחד לשני. זו האמונה המרכזית שלנו. אנחנו מאמינים שעידוד תקשורת פתוחה יגרום לאנשים לעשות את הדבר הנכון".

  

סטון התייחס גם לאימוץ טוויטר על ידי חברות עסקיות: "לא ציפינו שזה יקרה כל כך מוקדם, גם בקרב עסקים קטנים. במקרה אחד, מאפייה שצייצה על כל פעם שעוגיות טריות יצאו מהתנור יצרה עלייה משמעותית בתנועת הלקוחות שלה. טוויטר מאפשר לתקשר ישירות עם לקוחות, ומקרים מסוג זה יכולים להתרחש בכל העולם, טוויטר יכול להביא את הכוח הזה לכל חברה קטנה בעולם".

 

לדברי סטון, הרשת מתכוונת להרחיב בעתיד את הפלטפורמה הפתוחה שלה. "לא אכפת לנו אם אנשים משתמשים בטוויטר באתר שלנו או באתר אחר. אנחנו רוצים להיות פתוחים ולפתח מערכת אקולוגית רחבה יותר", אמר. הוא הוסיף שאחד מאפיקי הצמיחה העתידיים של טוויטר עתיד להיות תחום הסלולר. "מדובר בתחום בעל פוטנציאל צמיחה עצום בעבורנו. יש אזורים רבים בעולם בהם יש רק סלולרים פשוטים עם SMS, ובאמצעות פיתוח התחום הזה אנחנו יכולים להגיע ליותר אנשים. אנחנו משקיעים בתחום הזה מאמצים רבים".

 

"כבר עושים כסף"

 

ב-2010 טוויטר תתחיל להתמקד ביצירת הכנסות, והן צפויות לגדול משמעותית. אמר סטון מוקדם יותר היום, "אנחנו כבר עושים כסף, אבל ב-2010 נתמקד יותר בתחום הזה, יש לנו עוד הרבה עבודה לעשות, אבל אנחנו מעריכים שנתחיל לראות הכנסות גוברות. נכון לעכשיו אין לנו תאריך יעד להגעה לאיזון כספי, אבל יש לנו הרבה כסף בבנק ונראה מה יקרה ב-2010".

 

לדברי סטון, המודל העסקי של החברה צפוי להיות חדשני ויוצא דופן. "כיום, ביפן יש לנו מודל מסורתי של פרסומת. אבל המודל העסקי שלנו יהיה מאוד לא מסורתי, זה יהיה מודל חדשני ורלוונטי לטוויטר. זה משהו שאנשים יאהבו, תצטרכו לחכות עד תחילת 2010 כדי לראות על מה אני מדבר", הוא אמר.

  

סטון הדגיש עם זאת שטוויטר יישאר אתר חינמי, אבל ציין שבין השאר מתכננת החברה ליצור חשבונות עסקיים שיספקו לחברות מסחריות כלי מחקר, שיאפשרו להן לשפר את פעילותן בטוויטר.

  

עוד הוסיף סטון שבעתיד צפויה החברה לבצע כמה רכישות: "אנחנו מעוניינים בזה מאוד. יש הרבה פיתוחים מעניינים על סמך הפלטפורמה שלנו ואנחנו שומרים על עין פקוחה. יש מפתחים שתפסו את תשומת הלב שלנו ואנחנו בוחנים אותם מקרוב".

  

סטון גם התייחס לשאלת הבידול של טוויטר לעומת רשתות חברתיות אחרות. "יש הרבה חברות שעושות דברים דומים לטוויטר, ואנחנו מתכננים לעבוד עם רבות מהן ולסייע להן", אמר. "מה שמייחד אותנו הוא שזה כל מה שאנחנו עושים. אנחנו גם מאוד פתוחים ומאמינים בלתת למשתמשים את מה שהם רוצים. פתיחות זה הגורם המבדל שלנו".

 

לגבי האפשרות שטוויטר ישיק גרסה עברית של האתר אמר סטון: "אנחנו עובדים כרגע על גרסאות בצרפתית, איטלקית, גרמנית וספרדית. זה הגל הראשון, ואם זה יעבוד יהיו עוד הרבה שפות. אבל אין לנו תאריך מדויק". 

 

מוקדם יותר השבוע אמר סטון כי החברה תשקול לצאת להנפקה, והוסיף כי אין בכוונתו למכור אותה. בספטמבר קיבלה טוויטר גל חדש של מימון ממשקיעים, והאנליסטים העריכו שהוא נועד להכין את השטח להנפקה ראשונית ציבורית או אפילו מכירה. המימון החדש הסתכם ב-100 מיליון דולר, כך שבאופן תיאורטי שווי החברה הוערך במיליארד דולר. סטון אמר לכתבים כי הוא אינו מעוניין למכור את החברה, אך בכוונתו לחקור אפשרויות לגבי ההנפקה. "הנקודה היא שאנחנו רוצים לבנות חברה משלנו שתשרוד לאורך זמן", הוא הסביר. "אם הנפקה היא האפשרות היחידה, אז נעשה זאת. אך אולי גם נמצא דרך טובה אחרת".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x