• תפריט
אינטרנט

מרדוק: "גנבי התוכן ייאלצו לשלם במהרה"

הבעלים של סוכנות AP אמר כי אם חברות המדיה לא יתחילו לגבות תשלום עבור שימוש בתכנים שלהן, "הקלפטומנים של התוכן יהיו אלו שינצחו"

"האגרגטורים וגנבי התוכן יאלצו במהרה לשלם מחיר עבור שיתוף התוכן שלנו," כך אמר אמש (שישי) רופרט מרדוק, שמחזיק בסוכנות הידיעות AP, בוועידת המדיה הבינלאומית בבייג'ין. "אם לא ננצל את התנועה הנוכחית לכיוון תשלום על תוכן," הוסיף מרדוק, "יהיו אלו יצרני התוכן - האנשים במסדרון
הזה - שישלמו את המחיר הסופי, והקלפטומנים של התוכן יהיו אלו שינצחו".

 

מרדוק לא היה היחיד. ראשי חברות מדיה גדולות אחרים בוועידה נטו אף הם לכיוון של תוכן בתשלום, ובעיקר עלתה הדרישה לתבוע ממנועי החיפוש תשלום עבור הצגת התוכן של חברות החדשות. "אנו, יצרני התוכן, הגבנו לאט מדי לניצול החופשי של החדשות על ידי צד שלישי ללא רשות," אמר טום קרלי, מנכ"ל AP. לדבריו, אגרגטורים של תוכן כמו מנועי חיפוש ושירותי רשת כוויקיפדיה, יוטיוב ופייסבוק גוזלים קהל והכנסות מיצרני התוכן.

 

"לא נסבול עוד את הנתק בין אנשים שמקדישים את עצמם לאיסוף חדשות, במחיר אנושי וכלכלי עצום, לבין אלה שמרוויחים מכך מבלי לתמוך בהם," הוסיף קרלי.

 

ב-AP טוענים שהם מפסידים עשרות מיליוני דולרים בהכנסות מפרסום בגלל שימוש לא מאושר בתוכן שלהם. רווחי סוכנות הידיעות צפויים לעמוד השנה על כ-700 מיליון דולר, ירידה ביחס ל-748 מיליון דולר שהרוויחה AP בשנה שעברה.

 

האנס מאהר, יועץ בכיר לקבוצת RTL, חברת הטלוויזיה והרדיו הגדולה באירופה, אמר כי על חברות המדיה לבנות מחדש את המודל הכלכלי שלהם, ועליהן לעשות זאת בדחיפות. "אנסח זאת בצורה קצת יותר ברוטלית מכפי שעשה רופרט מרדוק," אמר, "אלו שיתעלמו מאתגרים אלה - ימותו".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x