חדש מגוגל: שירות מיקרו-תשלומים עבור תוכן
גוגל הודיעה כי תשיק בעוד כשנה מערכת תשלומים שתאפשר לעיתונים לגבות מהגולשים לאתריהם סכומי כסף קטנים עבור ידיעות בודדות או מינויים. כמו כן, תגביר החברה את שילוב המולטימדיה במודעותיה
10:46
10.09.09
גוגל תשיק בעוד כשנה מערכת מיקרו-תשלומים, שתאפשר לעיתונים לגבות תשלומים זעירים – מסנט אחד ועד כמה דולרים בודדים – עבור תוכן. ההודעה על כך נמסרה להתאחדות העיתונאים של ארה"ב, שביקשה מכמה חברות טכנולוגיה לייעץ לה בתחום מכירת תוכן מקוון. כך מדווח הניו יורק טיימס.
המערכת החדשה תתבסס, ככל הנראה, על מערכת המסחר המקוון של גוגל, Checkout. עיקר מטרתו של השירות החדש, ששמו עדיין לא ידוע, תהיה לאפשר גביית תשלום זעיר עבור ידיעה או טור, אך גוגל מסרה כי יאפשר גם לנהל מנויים בתשלום – אם כי המערכת העוסקת בכך "נמצאת בשלבים ראשוניים".
משבר העיתונות הכה בתקשורת המודפסת והמקוונת האמריקאית, עיתונים רבים קרסו, ואלה ששורדים מחפשים דרכים להפוך את אתריהם המקוונים לנכס מניב. מעמדה של גוגל בתחום רגיש למדי, בהתחשב בכך שרבים מאשימים אותה באחריות למצבם, ומנכ"ל חברת דאו ג'ונס – האחראית להוצאת הוול סטריט ג'ורנל – אף כינה אותה ערפד.
מדברי גוגל עולה כי היא רואה בתשלומים זעירים דרך נוספת להרוויח מתוכן מקוון, שאיננה מיועדת להחליף את הפרסום המקוון, שמהווה את הרוב המוחלט של הכנסותיה. בכוונת החברה להשתמש בשירות החדש גם כזרז לפרסומות מקוונות.
בתוך כך, הודיעה אתמול (ד') גוגל כי הפרסומות הצמודות לדף תוצאות החיפוש שלה יוכלו מעתה להכיל גם סרטוני וידיאו, תמונות מוצרים, ושאר כלים שיאפשרו להפוך את הפרסומות למועילות יותר למפרסמים. החברה נמנעה מלספק נתונים מספריים, אך לטענתה שיעור המודעות המכילות וידיאו ותמונות צפוי לעלות בעתיד הקרוב. כמו כן מסרה גוגל כי היא פועלת לשיפור הרלבנטיות של מודעות ברשת הסלולרית.


