$
הייטק והון סיכון

הנפקה ישראלית: מובייל-סטאר נרשמת במסחר מעבר לדלפק בניו-יורק

יצרנית מכונת הקריוקי, ששואבת את השראתה מהתכנית 'אמריקן איידול', היא ההנפקה הישראלית הראשונה הנסחרת בניו-יורק מאז המשבר הכלכלי

אסף גלעד 20:2402.09.09
חברת הסטארט-אפ מובייל-סטאר מצאה דרך יצירתית במיוחד להתמודד עם מצוקת הכספים. במקום לגייס הון מקרן פרטית או להמתין עד שתגיע למחזור מכירות של 200 מיליון דולר בכדי להנפיק בנאסד"ק, נרשמה מובייל-סטאר במסחר מעבר לדלפק בניו יורק (OTC) תחת הסימול MBST, עוד בטרם החלה למכור. מובייל-סטאר היא מהחברות הישראליות הראשונות שהונפקו מעבר לדלפק, והחברה הישראלית הראשונה שהונפקה בני-יורק מאז פרוץ המשבר הכלכלי בשנה שעברה.

 

 

סטאר-סטודיו - מכונת הקריוקי של מובייל-סטאר סטאר-סטודיו - מכונת הקריוקי של מובייל-סטאר

 

מובייל-סטאר תשיק בשבוע הבא את המוצר אותו פיתחה בשנה האחרונה: קופסת קריוקי שמקליטה שירים ומפיקה למשתמשים דיסקים או קבצי קול. "את החברה החלטנו לרשום בארה"ב ולהפיץ את מוצרינו שם בעקבות אופנת 'אמריקן איידול' ששוטפת את ארה"ב." אומר ל'כלכליסט' דני אלבז, מנכ"ל החברה. מובייל-סטאר נוסדה על ידי היזמים הישראלים דני אלבז ואשר זדלר ומעסיקה בישראל 5 עובדים.

 

"קשה לגיס כיום הון מחברה פרטית," אומר אשר זדלר, סמנכ"ל הכספים של החברה. "כאשר אתה יכול להציע מניות ההזדמנויות שלך גדלות. נכון שיש לך עלויות שאין לך בחברה פרטית, אבל בצורה כזו אתה מגדיל את הסיכוי לרכישות, מיזוגים ואת היכולת לקדם את החברה שלך." עלות תחזוקת החברה ב OTC מגיעה לכדי 50 אלף דולר בשנה, ורק לשם כך מתכוונת החברה לגייס 200 אלף דולר. נכון לחודש יולי, בקופת החברה 125 אלף דולר, לאחר שגייסה הון ראשוני של 200 אלף.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x