$
אינטרנט

להזמנות, חייגוגל: מחרוזת החיפוש ככלי פרסומי

שיטת פרסום חדשה: שלטים ותשדירים מציגים את המילים שחיפוש אחריהן בגוגל יוביל לאתר המפרסם, במקום מספר הטלפון והכתובת המסורתיים, או בנוסף להם

עידו קינן 14:4924.08.09

השרברב ארז גרינברג (43), בעל ותק של 20 שנה במקצוע, התייאש מהפרסום בדפי זהב - הוצאה של אלפי שקלים בשנה שלדבריו הביאה מעט לקוחות והרבה ספאם וטלמרקטינג. הוא לימד את עצמו SEO (קידום במנועי חיפוש), וזה שנה עובד על שיפור הדירוג של אתרו בתוצאות גוגל, ומפרסם את עצמו רק במודעות במנועי חיפוש ועל הטנדר שלו, שעליו המדבקה "'פותר הבעיות' חפש בגוגל". אתרו נמצא, כמובן, בראש תוצאות חיפוש הביטוי "פותר הבעיות".

 

גרינברג הוא חלק מתופעה: במקום לפרסם כתובת עסק, מספר טלפון או כתובת אתר שקשה לזוכרם, המפרסם שולח את הלקוחות לגגל סיסמה שקודמה מבעוד מועד לראש תוצאות החיפוש. השיטה נצפתה בין השאר בפרסומות ברדיו אזורי ("המחבת הבריא"), כרזות ("הקלד בגוגל כנס 50 אורט כפר סבא") ואפילו בעלון החזרה בתשובה ("יש לך גוגל בבית?", נשאלה תינוקת שנשבתה לפני שקיבלה רשימה של שמות אתרים בלי כתובות).

 

אז למה המספר הסלולרי של גרינברג בכל זאת מופיע על הטנדר שלו? מסיבות מעשיות בלבד, הוא מסביר: "אם אני עובד בבית משותף וחוסם מישהו, ככה לא כועסים עליי מאוד".

 

הטנדר של גרינברג הטנדר של גרינברג צילום: עמית שעל

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x