$
אינטרנט

גוגל מנהלת מגעים עם נציגי העיתונות

נציגי גוגל נפגשו באורח בלתי רשמי עם נציגים מהניו יורק טיימס והוושינגטון פוסט, בניסיון לשפר את יחסיה עם העיתונות, ו"לסייע לעיתונים למצוא דרכים חדשות ויצירתיות ליצור רווחים מתוכן מקוון". בנוסף, גוגל ויתרה על אפשרות לרכוש 19% מהניו יורק טיימס

יוסי גורביץ 17:3312.05.09
מגעים בלתי רשמיים נערכו לאחרונה בין נציגי גוגל ונציגי שניים מהעיתונים האמריקאיים הגדולים, הניו יורק טיימס והוושינגטון פוסט. כך מדווח סינט.

 

דובר של גוגל אישר את דבר הפגישות, הדגיש כי הן היו בלתי פורמליות, ואמר שמטרתן היתה "לסייע לעיתונים למצוא דרכים חדשות ויצירתיות להכנסת רווחים מתוכן מקוון". אחד מכתבי הוושינגטון פוסט, הווארד קורץ, אמר דברים דומים: השיחות עם גוגל, לדבריו, היו על "דרכים חדשות ליצור ולהציג תוכן מקוון". הוושינגטון פוסט עורך בימים אלה ניתוח של מצב התקשורת, והדרכים שבהן צריך העיתון להשתנות כדי להתאים את עצמו לעידן הדיגיטלי. בתדרוך לעובדי הניו יורק טיימס, אמרו בכירים במערכת דברים דומים.

 

בתוך כך, הוצע לגוגל לרכוש 19% מהניו יורק טיימס. ההצעה הגיעה מצד קרן הגידור Harbinger Capital, שרכשה את המניות בשנה שעברה. גוגל ויתרה על ההצעה ללא הגשת הצעה נגדית משלה. בשבועות האחרונים החלו שתי חקירות כנגד גוגל בחשד לעבירה על חוקי ההגבלים העסקיים – בשל העובדה שמנכ"לה, אריק שמידט, יושב בחבר המנהלים של אפל ובשל עסקת "הספרים היתומים" שלה – וסביר שכניסה של גוגל ישירות לתחום העיתונות היתה גוררת חקירה נוספת.

 

היחסים בין גוגל ובין העיתונות האמריקאית עורערו בחודשים האחרונים, לאחר שהאחרונים העלו האשמות כנגד גוגל וטענו כי היא אחראית מרכזית למשבר העיתונות, בין השאר באמצעות שירות Google News שלה. בדנמרק, התאחדו העיתונים בסירוב לאפשר לגוגל להשתמש בתוכן שלהם, ואיימו עליה בתביעות. התוצאה היא משבר עיתונות קל יחסית שם. 
בטל שלח
    לכל התגובות
    x