$
המדריך

שמונה טיפים לפרסום יעיל וזול יותר בגוגל

מערכת הפרסום של גוגל היא אחת האופציות היחידות היום לפרסום בהיקפים קטנים ברשת, לטוב ולרע. האם היא מתאימה לעסק שלכם, ואיך תוציאו ממנה את המקסימום?

רן יניב הרטשטיין 12:2621.01.09
מערכת הפרסום של גוגל, AdWords, הפכה בשנים האחרונות לשם נרדף לפרסום ברשת. עבור מפרסמים קטנים ועצמאיים זו אחת האפשרויות היחידות לפרסום אפקטיבי וממוקד: קמפיין באנרים באתרים גדולים עולה יותר מדי כסף, וגוגל הפכה את AdWords לכמעט מונופול בתחום הפרסומות הטקסטואליות. לטובה ולרעה, אם אתם רוצים לפרסם אתר קטן בתקציב נמוך, סביר להניח ש־AdWords היא דרך עיקרית לעשות את זה.

 

הפרסום ב־AdWords מתחלק לשני סוגים עיקריים - פרסום באתרי אינטרנט ופרסום בתוצאות חיפוש. בפרסום בתוצאות חיפוש, הנחשב לאפקטיבי יותר, מפרסמים בוחרים מילות מפתח, והמודעות מופיעות כשגולשים משתמשים במילות המפתח האלה בגוגל. לדוגמה, בעל אתר לממכר מכונות גלידה יכול לפרסם את המודעה שלו עבור מילות המפתח "מכונות גלידה". כשגולשים יחפשו את המילים "מכונות גלידה" בגוגל, תופיע המודעה שלו. המערכת אמנם מורכבת הרבה יותר מכך, וגורמים רבים משפיעים על הופעת המודעות, אבל זהו העיקרון הבסיסי.

 

מודעת אדסנס מודעת אדסנס צילום מסך: AdSense
מערכת הפרסום באתרי אינטרנט מציגה מודעות באתרי תוכן, בלוגים או כל אתר שמשתמש ב־AdSense, שירות של גוגל שמאפשר לבעלי אתרים להשכיר שטחי פרסום. גוגל מנתחת את המילים בעמוד שבו אמורות להופיע המודעות, ובוחרת מודעות רלבנטיות לפי מילות המפתח שהגדירו המפרסמים ב־AdWords. לפי הדוגמה הנ"ל, המודעה של מוכר מכונות הגלידה עשויה להופיע לצד פוסט בבלוג על הכנת גלידה ביתית.

 

סכומי הכסף האדירים שמגלגל השירות מושכים אליו הרבה מאוד גורמים חיצוניים - מיני מומחים, יועצים, קופירייטרים וגם סתם שרלטנים - אבל גוגל מציעה את כל הכלים והמידע הנחוץ כדי להפיק את המקסימום מ־AdWords. ריכזנו עבורכם טיפים מובחרים ממקורות שונים, כדי לעזור לכם לשפר את הביצועים של קמפיין הפרסום שלכם בגוגל, ולמשוך יותר לקוחות לשירותים שלכם.

 

1. האם בכלל משתלם לכם לפרסם ב־AdWords?

 

לפני שתתחילו קמפיין פרסום ב־AdWords, יש לגבש יעדים ברורים ולוודא שבאמת מדובר בכלי המתאים להשגת היעדים האלה. אבל אפילו אם תקציבו סכום קטן מהתקציב לניסוי של AdWords, תקבעו את היעדים המדויקים והמעשיים ביותר לניסוי ותנסחו את המדדים האמינים והיעילים ביותר כדי לוודא שהניסוי הצליח, לא תקבלו את התשובה האמיתית.

 

אם המטרה הסופית היא עלייה ברווחים, השאלה לא צריכה להיות אם AdWords היא מערכת הפרסום הראויה ביותר להשקעה, אלא אם פרסום הוא אפיק ההשקעה הראוי ביותר. כל בעל עסק נתקל בבעיה זו, אבל ברשת הדילמה גדולה פי כמה: עשרת אלפים שקל שיושקעו בתוכן, בעיצוב, או בקוד האתר יכולים להניב תועלת רבה יותר מהשקעה של עשרת אלפים שקל בפרסום (מדריך בנושא תוכלו למצוא באתר כלכליסט. רק אחרי שתוודאו שעשיתם את כל מה שאפשר לעשות כדי להגדיל את התנועה באתר מבפנים, יהיה משתלם לפנות להגדלת התנועה מבחוץ.

 

2. בחרו מילים לא פופולאריות

 

אם תאתרו את מילות המפתח הפופולריות ביותר בגוגל ותבחרו כמה מהן שיפרסמו את האתר שלכם, הסיכויים שהמודעה שלכם תהיה אחת מהמודעות בעמוד הראשון נמוכים. יש סיבה שמילות המפתח האלה פופולריות. התחרות ביניכם לבין המפרסמים האחרים תהיה גדולה יותר, ההוצאות רבות יותר והביצועים נמוכים יותר.

 

במקום זאת, ותרו על מילות המפתח הפופולריות והמובנות מאליהן, ובחרו במקומן כמות גדולה של מילות מפתח ספציפיות יותר ופופולריות פחות. לא רק שהמחיר של כל קליק יהיה נמוך יותר, יהיה לכם סיכוי להשיג מספר קליקים גדול יותר, והקליקים שתקבלו יהיו איכותיים יותר, מכיוון שמילות המפתח יהיו ממוקדות יותר.

 

3. מקדו את המודעות באמצעות קבוצות

 

השלב הבא הוא לאסוף את כל מילות המפתח ולחלק אותן לקבוצות, וליצור מודעות ממוקדות עבור כל קבוצה בהתאם למילות המפתח. מספר הקבוצות והמודעות ומספר מילות המפתח בכל קבוצה תלויים בתחום העיסוק שלכם, אבל המטרה היא תמיד לכתוב מודעות ממוקדות יותר, שיהיו רלבנטיות ככל האפשר למילות המפתח שהמשתמש חיפש. אידיאלית, יש לכתוב מודעה נפרדת עבור כל מילת מפתח, אבל זו אינה אופציה ריאלית עבור רשימה בת אלפי צירופים.

 

4. הגדירו מילות מפתח שליליות

 

מלבד הגדרת מילות המפתח שהמודעות שלכם תופענה בהן, גוגל מאפשרת להגדיר גם מילות מפתח שבהן המודעות לא תופענה. הדוגמה הקלאסית היא "חינם" - אם אתם מפרסמים מוצר בתשלום, גולשים שמשתמשים במילת החיפוש "חינם" לא ישלמו עליו, ואתם תבזבזו כסף על לחיצה מיותרת שלא תגדיל את ההכנסות שלכם.

 

השימוש במילות מפתח שליליות יקטין את כמות הקליקים שתקבלו, וכך יקטין גם את הוצאות הפרסום. אבל אם תבחרו מילות מפתח שליליות מתאימות, הקליקים שתאבדו יהיו קליקים מיותרים - של גולשים שלא מעוניינים בכם ובמוצר שלכם מלכתחילה.

 

5. השתמשו במילות המפתח במודעה עצמה

 

מילות המפתח מודגשות במודעות מילות המפתח מודגשות במודעות צילום מסך: google.com
בעת ניסוח המודעות, נסו לחזור על מילות המפתח שבחרתם במודעה עצמה או בכותרת שלה. בעמוד תוצאות החיפוש גוגל מדגישה את מילות החיפוש - אם תשתמשו במילות המפתח במודעה, הן תודגשנה והמודעה שלכם תיראה בולטת יותר מהמודעות האחרות.

 

בעת ניסוח מודעות באנגלית, השתמשו בקפיטליזציה של האות הראשונה בכל מילה. במקום ice cream maker, כתבו Ice Cream Maker. המודעה תמשוך תשומת לב רבה יותר.

 

6. תנו לגוגל לבחור

 

גוגל מציעה כלי לניתוח מילות מפתח, שאפשר להשתמש בו גם ללא ההרשמה ל־AdWords. בכלי הניתוח אפשר להזין מילת מפתח ולקבל הצעות למילות מפתח דומות, או להזין כתובת של עמוד אינטרנט ולקבל מילות מפתח לפי ניתוח של התוכן שלו.

 

באמצעות כלי זה, תוכלו להפיק רשימות של מאות ואלפי מילות מפתח בקלות, וכן לבודד מילות מפתח שליליות. לפי הרשימה, תוכלו למצוא מילות מפתח שקשורות לתחום העיסוק העיקרי שלכם - לדוגמה, עבור חיפוש של Ice Cream Maker תוכלו למצוא מילות מפתח כמו Frozen Yogurt או Commercial Ice Cream Maker ולהגדיר אותן כמילות מפתח שליליות.

 

כלי נוסף שיעזור לכם למצוא מילות מפתח הוא ה־Search-based Keyword, שמייצר רשימות של מילות המבוססות על קישורים שכבר נעשו על ידי משתמשים במנוע החיפוש של גוגל. כמו כן, כלי זה מזהה את רשימת המילים שכבר נמצאות בשימוש בקמפיין שלכם, ומציג מילות מפתח חדשות.

 

7. נצלו את שורת הקישור

 

המודעות שתיצרו מחולקות לארבע שורות: שורת כותרת, שתי שורות טקסט ושורת קישור. כל שורה מוגבלת ל־35 תווים, מה שמשאיר רק 105 תווים עבור המודעה עצמה. אבל שורת הקישור שמופיעה במודעה אינה משפיעה על הקישור עצמו - אותו מזינים בשדה נפרד, שאורכו אינו מוגבל והוא עצמו אינו מופיע במודעה. שורת הקישור נועדה רק להציג את הכתובת של האתר שלכם לגולשים, ולא את כל הקישור.

 

גוגל אמנם דורשת שהדומיין בשורת הקיצור המוצגת יהיה זהה לדומיין בקישור האמיתי, אבל מלבד זאת אפשר לעשות שימוש חופשי בכל שאר השורה. נצלו אותה כדי להוסיף עוד מילות מפתח אחרי הכתובת. לדוגמה, במקום www.frosty.com, כללו בשורת הכתובת מידע נוסף: www.frosty.com/IceCreamMachine. כדי להרוויח עוד כמה תווים בשורת הקישור, שמטו את הקידומת www.

 

8. השתמשו במילות מפתח דינמיות

 

מילות מפתח דינמיות מאפשרות להציג במודעה את מילת החיפוש שבה השתמש הגולש, וכך למשוך את תשומת לבו. לדוגמה, בעת ניסוח כותרת ההודעה, הוסיפו את המילה keyword בתוך סוגריים מסולסלים, כדי להציג את מילת החיפוש בכותרת המודעה - בעת הצגת המודעה, גוגל תחליף את הצירוף keyword במילות החיפוש שהזין המשתמש.

 

מילות החיפוש של המשתמש יכולות להיות ארוכות מדי, וכך הכותרת של המודעה תיחתך באמצעה. כדי להגדיר טקסט חלופי שיוצג במקרה כזה, הזינו אותו בתוך הצירוף, אחרי נקודתיים: כמו למשל "keyword: Ice Cream Maker" (כשכל הביטוי בתוך סוגריים מסולסלים). בדוגמה זו, הצירוף יוחלף במילות המפתח, אבל אם בכותרת יש יותר מ־25 תווים, יוצג הטקסט החלופי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x