$
אינטרנט

האסטרטגיה החדשה של מטהקפה: להיות הוויקיפדיה של עולם הווידאו

אייל הרצוג, ממייסדי מטהקפה, שהגיע לביקור קצר בישראל, חושף את התכנית האסטרטגית החדשה של מטהקפה בריאיון מיוחד ל"כלכליסט"

אסף גלעד 22:3821.07.08
בעוד כשבועיים תכריז בארה"ב חברת מטהקפה על המוצר החדש שלה: פלטפורמה פתוחה לכל, שתאפשר לכל משתמש לערוך את כל הפרטים הנוגעים לכל סרטון: כיתוביות, סאונד, תגיות וכדומה. המוצר נבנה בהשראת אתר ויקיפדיה, בו למשתמש הפרטי יכולת לערוך ולשנות ערכי אנציקלופדיה הנמצאת כולה על הרשת.

 

"לא מדובר בעוד פיצ'ר, אלא בשינוי אסטרטגי של הדרך בה מטהקפה עובדת ומה שהיא מייצרת", אומר אייל הרצוג, ממייסדי מטהקפה, שהגיע לביקור קצר בישראל. לדברי הרצוג, 60% מעבודת הפיתוח של החברה מופנים כיום לפיתוח יישומי ה"ויקי-קפה", אשר יספקו עבודה רבה לתקופה של לפחות 3 שנים על מנת להגיע לתוצאה הרצויה. "בעולם סרטוני הווידאו, הדרך בה אתה מגיע אל הסרטון היא קריטית, ומידע-העל המצוי ברשת על סרט מסוים חשוב יותר אף מהסרט עצמו", אמר

 

מימין: ירון פינקל, מנהל הפיתוח בישראל של מטה קפה, ואייל הרצוג, ממייסדי החברה מימין: ירון פינקל, מנהל הפיתוח בישראל של מטה קפה, ואייל הרצוג, ממייסדי החברה צילום: אוראל כהן
האפשרות לתת לכל משתמש לתייג ולאפיין כל סרט תגדיל את מספר התגיות ואת דיוקן ותאפשר בעתיד חיפוש מדויק יותר של סרטים, לפי העדפה אישית. חיפוש ממוקד ומדויק יותר הוא גם ביצת הזהב של אתר אינטרנט, המתפרנס מפרסום ממוקד, כמו מטהקפה.

 

"חווית ה'זנב-הארוך' בו אין סרט אחד פופולרי באמת, אלא המון סרטים קטנים נישתיים, הנצפים בידי אוכלוסיה קטנה היא החווייה המרכזית בעולם ה web 2.0", אומר הרצוג. "רק תיוג נכון יוכל להביא כל משתמש לסרטון שהוא רוצה לראות".

 

חברת מטהקפה שמרה באופן מסורתי כמעט מיסודה על מודל של סרטונים קצרים, שאינם עולים על דקות ספורות, כאשר ספקי תוכן פופולריים ביותר מקבלים גם תשלום עבור הצפיות להם הם זוכים. הרצוג מודה כי הוא מקבל מדי פעם הצעות להכניס תכנים טלוויזיונים או ארוכים יותר, אך הדבר עשוי לדעתו לגרום למטהקפה לאבד מייחודה. "השאיפה שלנו היא שכל סרטון קצר יהיה במטהקפה, ושכל סרטון של מטהקפה יופיע בסינדיקציה באתרי וידאו אחרים. רק לפני חודשיים קיבלנו פנייה מגוגל לשבץ את סרטוני מטהקפה באתר 'גוגל-וידאו', וכיום כבר ניתן לראות את הסרטים שלנו שם".

 

אחרי תקופה קשה של שינוי ארגוני, וניסיונות לפנות לפלטפורמות טכנולוגיות שונות, כגון שידור סרטונים בסלולר, פונה מטהקפה לכיוון חדש. הרצוג סירב להתייחס לשאיפותיה של מטהקפה להירכש: "כרגע כל מאמצינו מכוונים להפוך לחברה גדולה. אפילו חשבנו ואפילו עסקנו במשאים ומתנים בכוונה לרכוש חברות קטנות, אך כרגע זה אינו עומד על הפרק".

 

מטהקפה חצתה לאחרונה את קו ה- 1.6 מיליון משתמשים ביום, ומנהליה בטוחים כי היא תחצה במהרה את קו ה- 2 מיליון משתמשים. רק לפני שנה נכנסו לאתר פחות ממיליון איש בלבד.

 

למטהקפה כ- 70 עובדים במרכז הפיתוח בישראל, ועוד כ- 20 עובדי הנהלה ושיווק בסין, פאלו-אלטו וניו-יורק. "אין לי ספק שנצליח להגדיל את הטראפיק שלנו פי 5 עד 10 בתוך תקופה של כ- 3 שנים", אומר הרצוג.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x