$
כלכליסט-טק

רוכבים על ההייפ

לא רק אפל מרוויחה מהאובססיה התקשורתית לאייפון 2

עידו קינן 09:31 13.07.08

 

אזהרה: משרד הבריאות קובע כי האייפון החדש מכיל לפחות 79% הייפ.

 

בהתחלה היו דיבורים על השמועות על האייפון החדש, אחרי זה על ההכרזה הרשמית על האייפון החדש, אחר כך על ההשקה של האייפון החדש (בסוף השבוע שעבר), ואחר כך בטח ידברו על המכירות של האייפון החדש, הפיצ'רים של האייפון החדש, הבאגים באייפון החדש, הפריצה של האייפון החדש, ההוזלה של האייפון החדש, המתחרים של האייפון החדש, השמועות על האייפון החדש הבא, וחוזר חלילה.

 

אנחנו מדברים עליו כי אחרים מדברים עליו, והם מדברים עליו כי אנחנו מדברים עליו. כלי תקשורת מדווחים עליו גם כשאין מה להגיד, כי לא ייתכן שהם לא ידווחו עליו כשכלי תקשורת אחרים מדווחים עליו, ולהפך. באפל יודעים את זה, ומרוצים מאוד מהפרסום החינמי שהם מקבלים בכל פעם שהמנכ"ל סטיב ג'ובס משהק. או לא משהק.

 

קונים בטוקיו מחכים לאייפון החדש
קונים בטוקיו מחכים לאייפון החדשצילום: בלומברג

 

מי שהצליח לפענח את הסיפור הזה ולהשתמש בו לטובתו, מלבד אפל, הוא קולקטיב ירוק בשם TheWhoFarm, שרוצה שהנשיא הבא של ארצות הברית יהפוך את מדשאת הבית הלבן לחממה אורגנית. עשרה מהם ייסדו תור מול האפל־סטור בניו יורק שבוע שלם לפני מועד ההשקה, חמישה מהם נטשו בגלל הגשם. חמישה אנשים מול חנות - יש עצרות תמיכה באפרים סנה עם יותר משתתפים - והתקשורת יוצאת מדעתה: בלוגים, עיתונים וסרטונים מתחרים על הזכות לתעד את המה שזה לא יהיה.

 

אולי הקולקטיב הזה מופעל על ידי אפל במעין קמפיין גרילה מתוחכם והפוך על הפוך; אולי זו הברקה של חברת פרסום שרוצה להפגין את החשיבה היצירתית שלה, ואולי באמת מדובר באקטיביסטים הזויים. על כל פנים, הנה - גם אני לא יכול לא לכתוב על הקולקטיב שפרסם את עצמו באמצעות האייפון החדש. מכונת ההייפ עובדת היטב.

 

x