$
אינטרנט

חלקה של גוגל בשוק החיפוש עולה, של יאהו צונח

59% מהחיפושים באינטרנט שבוצעו בארה"ב במאי בוצעו באמצעות גוגל, עלייה של 15.4% בנתח השוק שלה לעומת השנה שעברה. חלקה של יאהו צנח ב-13.8% והוא עומד על 16.9%. MSN זינקה ב-72.4% ומחזיקה ב-13.3% משוק החיפוש

יוסי גורביץ 22:4219.06.08

59% מכלל החיפושים ברשת שבוצעו בארצות הברית בחודש מאי 2008 בוצעו באמצעות גוגל, עליה של 15.4% בנתח השוק של גוגל לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך דיווחה היום (ה') סוכנות Nielsen/Net Rating, החוקרת את התנועה ברשת. סך הכל בוצעו בארה"ב כ-7.85 מיליארד חיפושים, שמתוכם בוצעו כ-4.65

מיליארד באמצעות גוגל.

 

בעוד גוגל יכולה להביט בגאווה גם על כך שהיא שולטת ב-61% גם משוק החיפוש בטלפונים הסלולריים, הנתונים של נילסן הם עוד מכה למנכ"ל החבוט גם כך של יאהו, ג'רי יאנג. במאי 2008 צנח חלקה של יאהו בעוגת החיפוש ב-13.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והוא עומד כעת על 16.9% לעומת 19.6% בשנה שעברה. בשוק החיפוש הסלולרי מחזיקה יאהו ב-18% בלבד.

 

המנצחת הגדולה היא דווקא MSN של מיקרוסופט, שרשמה עליה של 72.4% מ-7.7% במאי 2007 ל-13.3% במאי 2008. לעומת מאי 2007, ומחזיקה כעת ב-13.3% משוק החיפוש. עם קצת יותר ממיליארד חיפושים, מיקרוסופט קרובה ל-1.32 מיליארד החיפושים של יאהו. הנתח של MSN משוק החיפוש הסלולרי נאמד בכ-5%.

 

יאהו דחתה הצעת רכש של מיקרוסופט בחודש פברואר. לאחר שמיקרוסופט ויתרה על הצעת הרכש במאי קיימה עמה יאהו מגעים על עסקה חלקית, אך לבסוף הושג לפני כשבוע הסכם שיתוף פעולה בין יאהו לגוגל בתחום החיפוש.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x