המפסידים והמרוויחים מהאייפון החדש
מכשיר האייפון החדש יעלה רק 199 דולר, אבל חישוב זריז מעלה שמנויים בארה"ב ישלמו יותר מ-1,000 דולר בדמי שימוש לשנתיים. AT&T צפויה להפסיד את חוזה ההפצה הבלעדי עם אפל ופורצי האייפון עשויים להישאר ללא עבודה
הכרזתו של סטיב ג'ובס על מכשיר האייפון מהדור השלישי, שלשום, עוררה התרגשות כללית ברחבי עולם ההייטק. אנליסטים העריכו שמניית אפל צפויה לעלות משמעותית, אך לא כולם היו מרוצים.
מגזין הרכילות Valleywag השבית את השמחה, כשעשה חישוב זריז וגילה שרוכשי האייפון ישלמו
הנפגעת העיקרית מן המכשיר החדש צפויה להיות ספקית הסלולר האמריקנית AT&T, שנהנתה עד כה ממונופול על מכירת האייפון בארה"ב. אמש הודיעה AT&T לבעלי המניות שלה שהסכם הבלעדיות בינה ובין אפל בדבר מכירת מכשירי אייפון הגיע לקיצו. מעתה, יוכלו הלקוחות לרכוש את מכשיריהם ישירות מספק סלולרי או מאפל, ולהפעיל אותם גם מבלי לחתום על חוזה עם AT&T – שמצידה הודיעה כי כל מי שירכוש מכשיר אייפון ממנה ייאלץ להתחייב לשנתיים. אפל טרם הודיעה על תכניות לעבוד עם ספקי סלולר אחרים בארה"ב, אבל הודעה כזו עשויה לצאת בקרוב.
ההחלטה העסקית החדשה של אפל, על פיה הלקוחות לא יהיו תלויים עוד רק ב-AT&T, היא גם גזר דין מוות לתעשיית הצללים שהתפתחה מאז יצא האייפון הראשון לפני שנה: זו של פריצת האייפון והתאמתו לספק סלולרי מקומי. בארה"ב, מותר ללקוח לפתוח את הנעילה של המכשיר שלו, אבל אסור לאחרים להפיץ טכנולוגיה לפתיחת נעילה, או לפתוח נעילה על מכשיר של אדם אחר.
התוצאה של הפופולריות של האייפון, בשילוב עם הפצתו דרך ספק אחד בלבד, היתה פריחה בתעשיית הפריצה. התעשייה הזו היתה תלויה בקצב ההתפשטות האיטי של האייפון בעולם; הגרסה הראשונה שלו הגיעה עד כה לשש מדינות בלבד מחוץ לארה"ב. אפל הודיעה שהאייפון החדש יופץ ב-22 מדינות עם השקתו ב-11 ביולי, וב-70 מדינות עד סוף שנת 2008. ישראל לא נכללת ב-70 המדינות הללו, כך שלמפצחי האייפון ולמגייריו בישראל עוד תהיה עבודה.