$
אינטרנט

פירצה פשוטה באתר של מופז חשפה פרטי רבבות מתפקדים

פרטים אישיים של כ־30 אלף מתפקדי קדימה נחשפו עקב פירצת אבטחה פשוטה. בעקבות פניית כלכליסט נחסמה הפירצה

עידו קינן 06:5811.08.08

פירצת אבטחה באתר של שר התחבורה שאול מופז חושפת שמות ופרטים אישיים של כ־30 אלף מתפקדים לקדימה. הפירצה מאפשרת גישה למערכת ניהול המתפקדים המקוונת של המטה של מופז, המתמודד על ראשות מפלגת קדימה וראשות הממשלה. לפי חוק הגנת הפרטיות, השתייכותו הפוליטית של אזרח מוגדרת כמידע רגיש, ומנהל מאגר שמכיל מידע כזה חייב להקפיד על אבטחתו. בעקבות פניית "כלכליסט" נחסמה הפרצה.

 

רשימת המתפקדים באתר של מופז רשימת המתפקדים באתר של מופז

המערכת אמורה לאפשר כניסה רק לבכירי המטה שקיבלו שם משתמש וסיסמה, אולם הפירצה אפשרה להיכנס באמצעות שימוש בסימן % בשני השדות. בתוך המערכת אפשר למצוא את שמות המתפקדים ופרטיהם האישיים: תאריך לידה, תאריך התפקדות, מספר ת"ז, כתובת מלאה, מספרי טלפון, אימייל ושם חבר הכנסת אליו הוא מקורב. בנוסף יש פירוט של פוקדים, המחולקים לפוקדי־על, פוקדים ראשיים ופוקדים ישירים. אפשר לבצע במערכת חיפוש פוקדים ומתפקדים לפי חיתוכים שונים.

 

רשימה כזאת היא מכרה זהב לעסקנים פוליטיים וקבלני קולות, כמו גם לגורמים מסחריים וספאמרים שישמחו לשים את היד על רשימה מפולחת של אנשים לפי דעה פוליטית ואזור מגורים, כולל פרטי התקשרות מפורטים. הפירצה מאפשרת גם ביצוע פעולות ניהול במאגר - הוספה ועדכון פרטים של פוקדים ומתפקדים קיימים.

 

עו"ד יורם ליכטנשטיין, המתמחה באינטרנט ובדיני טכנולוגיות, מסביר את הבעייתיות החוקית בפירצה: "מתוך נקודת מוצא שהאופן שבו אדם מצביע בבחירות הוא עניין פרטי ואישי, הרי שהאפשרות הקלה לחשיפת הנתונים הללו עשויה להוות הפרה של חוק הגנת הפרטיות. החוק מאפשר לנפגעים צעדים שונים, בהם גם תביעה לפיצויים ללא הוכחת נזק בגובה של עד 50,000 שקל לכל הפרה". 

 

מופז הקים את אתרו הרשמי בשנה שעברה בעלות של 30 אלף שקל מתקציב הקשר עם הציבור של חברי הכנסת, ההוצאה הגדולה ביותר על אתר אינטרנט של ח"כ באותה שנה.

 

תגובת מטה מופז: "היסוד החשוב ביותר בדמוקרטיה הוא הזכות להצביע ובחירות הוגנות ופתוחות. כל ניסיון לפגוע בזכותם של אנשים להצביע הוא הפרה של זכות יסוד זו. חדירה לא מורשית לאתר הנה עבירה ואנו נבקש ממערכת אכיפת החוק לחקור את המעשה הפלילי הזה במלואו. אנו לא יודעים מי מעורב וגם לא נניח הנחות על מי אשם בכך, אבל הזכות לבחירות הוגנות ופתוחות חייבת להתקיים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x