סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מיקרוסוט אקטיוויז'ן בליזארד
מיקרוסוט אקטיוויז'ן בליזארד (צילום: רויטרס)

המכשול האחרון הוסר: בריטניה אישרה את עסקת מיקרוסופט-אקטיוויז'ן

ברשות התחרות הבריטית חששו כי רכישת מפתחת משחקי המחשב תפגע בתחום הגיימינג בענן הנמצא בחיתוליו; ואולם בעקבות שינויים שבוצעו בעסקה - שלא תכלול את זכויות היוצרים של משחקי הענן - היא העניקה לה אור ירוק

רשות התחרות הבריטית (CMA) נתנה היום אור ירוק להצעת הרכישה של מיקרוסופט את מפתחת משחקי המחשב אקטיוויז'ן בליזארד תמורת 69 מיליארד דולר, והסירה בכך את המכשול הגדול האחרון בפני העסקה. הרשות הודיעה כי העסקה לא תכלול את זכויות היוצרים של משחקי הענן.
"העסקה החדשה תמנע ממיקרוסופט לפגוע בתחרות בתחום גיימינג הענן בעודו מתפתח, ותשמור על המחירים והשירותים התחרותיים עבור צרכני הגיימינג בבריטניה", כך לפי ה-CMA.
ה-CMA היא הרגולטור האחרון שמנע את מימוש העסקה, וכעת מיקרוסופט צפויה להשלימה.
החלטת הרשות מהווה פניית פרסה לעומת עמדתה הקודמת, שהתנגדה לעסקה. רגולטורים בעולם חששו שהעסקה תפגע בתחרות בשוק הגיימינג, ובמיוחד בתחום גיימינג הענן הנמצא בחיתוליו. עוד נטען כי מיקרוסופט תוכל גם לקחת משחקים בולטים של אקטיוויז'ן, כמו קול אוף דיוטי, ולהפוך אותם בלעדיים ל-Xbox ופלטפורמות אחרות שלה.
ביולי הודיעה ה-CMA כי תשקול לאשר את העסקה אם יבוצעו בה שינויים אשר יענו על חששותיה. מיקרוסופט הציעה שורה של ויתורים, שהתמקדו במכירת זכויות היוצרים של גיימינג הענן של אקטיוויז'ן לחברת הגיימינג הצרפתית יוביסופט אנטרטיינמנט.
"ההצעה תאפשר ליוביסופט להציע תוכן של אקטיוויז'ן תחת כל מודל עסקי, כולל באמצעות שירותי מנויים בתשלום. היא גם תעזור להבטיח שספקי גיימינג הענן יוכלו להשתמש במערכות הפעלה שאינן ווינדוס לתוכן של אקטיוויז'ן, דבר שיפחית את העלויות ויגביר את היעילות", כך לפי ה-CMA.
שירותי גיימינג מבוססי ענן נועדו לפתור את הצורך בחומרה יקרה כדי להריץ משחקים חדשים ותובעניים, הדורשים לרוב מעבד גרפי חזק. מדובר בתחום חדש ומתפתח, וכאמור הרגולטור הבריטי טען בתחילה כי מתן אישור לעסקה יציב את מיקרוסופט בעמדה דומיננטית מדי.