גרופון משיקה אתר קופונים בסין
האתר החדש, שהושק בשיתוף חברת האינטרנט המקומית טנסנט, יציע קופונים למשתמשים בבייג'ינג ושנחאי, ובהמשך יתרחב לשאר המדינה
גרופון משיקה אתר לקופונים ומבצעים יומיים בסין, בשיתוף פעולה עם חברת האינטרנט הגדולה טנסנט, ותנסה לקנות אחיזה בשוק האינטרנט הגדול בעולם - כך מדווחת סוכנות הידיעות AP. האתר נקרא בשם גאו פנג (Gao peng), מילה הדומה במצלול לשם "גרופון", אך משמעותה היא "חברים מכובדים". האתר יציע מבצעים למסעדות, שירותים ואתרי בילוי בבייז'ינג ושנחאי, ובעתיד יתרחב לאזורים נוספים בסין.
לפני כחודש דווח כי ענקית הקניות הקבוצתיות בוחנת את כניסתה לשוק הסיני, אך עושה זאת בזהירות: חברות אינטרנט מערביות רבות כשלו כשניסו להיכנס לשוק האינטרנט הסיני, בשל ההבדלים בינו לבין המערבי. מציאת שותפים מקומיים נחשבת לדרך בטוחה יחסית להבנת השוק וצרכיו. גרופון גם עשויה להנות מיתרון זמני על אחת המתחרות הגדולות, קבוצת Alibaba הסינית, שנמצאת בטלטלה עקב התפטרות המנכ"ל בצל שערוריית הונאות.
ההשקעה של גרופון ממשיכה את הכיוון המוצהרשל החברה, שגייסה השנה קרוב למיליארד דולר. החברה הודיעה כי תשקיע את הכסף ברכישת אתרי קניות מקומיים במדינות שונות בעולם (כפי שרכשה את גרופר הישראלית), או ביצירת שיתופי פעולה עם אתרים כאלה, כדי להרחיב את פריסתה בעולם.
השוק הסיני כולל את מספר הגולשים הגבוה ביותר בעולם - כ-420 מיליון תושבים, על פי ההערכות האחרונות. היקף המכירות המקוונות שם עומד על קרוב ל-80 מיליארד דולר בשנה.


