דיווחים בתקשורת הסינית: פייסבוק תנסה להיכנס למדינה בעזרת באידו
לפי האתר Sina, בכירים בבאידו ביקרו במשרדי הרשת החברתית בארה"ב. הערכות: אם פייסבוק תיצור גרסה סינית - הגולשים ינותקו ממשתמשי האתר בעולם
האם פייסבוק תנסה לכבוש את השוק הסיני, באמצעות שיתוף פעולה עם מנוע החיפוש המקומי והמצליח באידו? אתר החדשות הסיני Sina מוסר כי בכירים בבאידו ביקרו במשרדי הרשת החברתית בעמק הסיליקון, כהכנה לפרוייקט משותף.
באתר Silicon Alley Insider מעריכים כי שיתוף פעולה בין באידו לפייסבוק עשוי לבוא לידי ביטוי בגרסה סינית מקומית של הרשת החברתית, שגולשיה לא יחוברו לכלל משתמשי פייסבוק בעולם, ויהיו נתונים למגבלות צנזורה קשיחות יותר.
עסקה כזו יכולה להיות רווחית לשני הצדדים: הגישה לפייסבוק חסומה בסין מאז 2009. כמו חברות טכנולוגיה אחרות, בהן גוגל, פייסבוק מתקשה לחדור לשוק הסיני, ומתמודדת עם מגבלות הצנזורה הקשות שמטיל המשטר הקומוניסטי. בסין מתגוררים 420 מיליון גולשים, על פי דו"ח שפורסם ב-2010 - המספר הגבוה ביותר בעולם.
לבאידו, מצידה, יש אינטרס לשפר את מעמדה בשוק הרשתות החברתיות המקומי, שבו היא מפגרת אחרי חברות כגון Sina, המפעילה את אתר Weibo, הדומה לטוויטר.
לפני כחודש דיווחה סוכנות ידיעות בלומברג כי צ'יינה מובייל, מפעילת הסלולר הגדולה בסין (ובעולם) נמצאת גם היא במגעים עם פייסבוק על מנת לאפשר שיתוף פעולה, אך החברה לא פירטה את מהות הדיונים, מעבר לכך שלא נחתם הסכם בשלב זה.
המהומות האחרונות במדינות ערב, שבהן נעשה שימוש בפייסבוק וכלי שיתוף מידע אחרים לארגון הפגנות, צפויות להשפיע גם על חדירת הרשת החברתית הגדולה בעולם לשוק הסיני: לפי ההערכות, כל שיתוף פעולה בין פייסבוק לסין צפוי לכלול הגבלות קשיחות על התבטאויות נגד המשטר ועל האפשרות לגלוש באופן אנונימי יחסית, מה שצפוי לגרור ביקורת מצד ארגוני זכויות אדם ואזרח.


