$
כלכליסט-טק

גוגל הופכת את החיפוש לחברתי יותר

בעקבות שיפורים שערכה החברה ב-Google Social Search ניתנת עדיפות ללינקים ששותפו על ידי נעקבים בטוויטר, וכן לאלבומים בפליקר או פוסטים ב-Blogger של אנשי קשר. אינטגרציה עם פייסבוק עדיין נעדרת

שי ענבל 16:49 18.02.11

 

בפוסט בבלוג הרשמי של החברה, הכריזה גוגל על שורה של שיפורים למנוע החיפוש שלה, המתמקדים בצד החברתי. מדובר בשדרוג בעל משמעות לשירות Google Social Search, שהוכרז בסוף 2009, ובו הוכנסה האפשרות לקבל תוצאות של פוסטים ב-Blogger, סטטוסים בטוויטר, ועוד.

 

השיפורים שהוכנסו נחלקים לשני חלקים עיקריים: החלק הראשון כולל העדפה של דפים שקושרו על ידי לינק אצל חברים בטוויטר, פלטפורמת הבלוגים של גוגל Blogger ועוד. הקביעה האם מדובר בחברים או נעקבים מתבצעת לאחר קישור של החשבון המתאים לפרופיל גוגל ברשת. עד כה, תוצאות "חברתיות" נדחקו לסוף עמודי תוצאות החיפוש או שניתן היה להגיע אליהן בלחיצה בסרגל השמאלי. כעת התוצאות החברתיות מתערבבות בתוצאות החיפוש הרגילות , כאשר מתווסף אליהן אייקון ופרטים אודות מקורן.

 

השיפור השני שהכניסה גוגל כולל את האפשרות לקשר פרופיל של טוויטר או כל רשת חברתית אחרת (כמו פליקר) לפרופיל הגוגל באופן פרטי. עד כה, כדי לראות תוצאות חברתיות היה על המשתמש לחשוף בפרופיל שלו את חשבונו, אולם כעת ניתן לקשר רשתות חברתיות כך שהחשבונות לא ייראו לנכנסים לפרופיל.

 

השיפורים שהוכנסו תקפים רק לגרסת גוגל האנגלית, ולפי החברה המשתמשים יתחילו לראות אותם בעוד כשבוע מהיום.

 

בולטת בהיעדרה מרשימת הרשתות החברתיות שגוגל משתפת איתן פעולה פייסבוק, שה"לייקים" מופיעים במנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט.

 

בווידיאו הבא מסבירים בגוגל על השיפורים החדשים:

 

 

x