$
בארץ

בלעדי ל"כלכליסט": תנובה יוצאת במכרז ליסינג בכ-20 מיליון שקל

החברה מבקשת להחליף כשליש מצי הליסינג של תנובה - 200 מכוניות. כיום שירותי הליסינג אשר מסופקים לתנובה מטופלים על ידי שלוש חברות: אלבר, אלדן ושלמה SIXT

תומר הדר 19:58 16.02.11

 

חברת תנובה יצאה השבוע במכרז ליסינג לאספקתן של 200 מכוניות חדשות, בהיקף כספי של מעל כ-20 מיליון שקל, כך נודע ל"כלכליסט".

 

במסגרת המכרז יוחלף כשליש מצי הליסינג של תנובה, אשר מונה, על פי הערכות בענף הליסינג, כ-600 מכוניות. כיום שירותי הליסינג אשר מסופקים לתנובה מטופלים על ידי שלוש חברות: אלבר, אלדן ושלמה SIXT. המכרז עצמו מתייחס לצמד תקופות חכירה-הן ל-24 חודשים והן ל-30 חודשים. המכוניות עצמן מוגבלות במסגרת החוזה לנסועה שנתית של 40 אלף קילומטרים.

 

במסמכי המכרז, אשר הגיעו לידי "כלכליסט" מפורטים התמחירים החודשיים המרביים שבתנובה מוכנים לשלם עבור מספר סוגי רכב. כך לדוגמה מצוין במכרז שמחיר החכירה החודשי המרבי למאזדה 2 סדאן הוא 2,115 שקל. מחיר החכירה המרבי עבור מיצובישי לאנסר הוא 2,350 שקל, כמו גם עבור מאזדה 3 ויונדאי I30CW. עבור רנו פלואנס וטיוטה קורולה מוכנים בתנובה לשלם 2,400 שקל בחודש. במקרה של מכוניות המנהלים מאזדה 6 וסובארו B4, עומד גובה התשלום החודשי על 3,270 שקל.

 

עוד עולה ממסמכי המכרז שבתנובה מציגים שורה ארוכה של דרישות בפני הספקים. כך לדוגמה דורשים בתנובה שהטיפול בהסבת דוחו"ת ותשלומים עבור נסיעות בכבישי אגרה יבוצע על ידי ספקית הליסינג ללא חיוב.

 

בנוסף דורשים בתנובה שבמקרה שבו יגרם נזק לצמיגי הרכב, אלה יוחלפו רק בצמיגים מתוצרת דאנלופ, יוקוהאמה, קונטיננטל או פולדה, מותגי צמיגים אשר נחשבים ליקרים מחלק ניכר ממתחריהם.

 

בנוסף דורשים בתנובה שבמשרדיה יוצב רכב חליפי אחד על כל 100 רכבי ליסינג, למקרה שבו אחד מרכבי הליסינג יושבת. בנוסף, על פי תנאי החוזה שומרת תנובה את הזכות לרכוש את המכונית מחברת הליסינג במחיר העומד על 85% ממחיר המחירון של לוי יצחק לאחר ביצוע ההפחתות הנדרשות בגין שירותו בחברת הליסינג.

x