קרסו רוצה לייבא מכוניות הודיות
ל"כלכליסט" נודע כי בכירים ביבואנית רנו וניסאן מנהלים מגעים במטרה לייבא את דגמי מהינדרה ו־Reva ההודיות לישראל
שוק הרכב הישראלי, כך נדמה לעתים, מיצה את הפוטנציאל של יבוא מכוניות יפניות, אירופיות ואמריקאיות. גם היבוא המסחרי של מכוניות סיניות מתעכב, מה שגורם ליבואני רכב המעוניינים להרחיב את עסקיהם לחפש אפשרויות אחרות בקרב יצרני רכב ממדינות שהחלו למכור מכוניות לישראל רק בשנים האחרונות.
הדוגמה הטובה ביותר לכך, כפי שנודע ל"כלכליסט", היא מגעים ראשוניים שמנהלים בכירים בקבוצת קרסו, יבואנית רנו וניסאן, עם שתי יצרניות רכב הודיות — יצרנית רכבי השטח מהינדרה ויצרנית המכוניות החשמליות Reva. במסגרת המגעים התקיימו לאחרונה סדרת פגישות בין הצדדים.
REVA הוקמה ב־2001 ומשווקת באירופה מכוניות חשמליות קטנות באורך 2.6, שמזכירות בצורתן את הסמארט של מרצדס וממותגות באירופה כ־Wiz־G. ב־REVA 2009 הציגה גרסה משודרגת של ה־Wiz־G, המצוידת בסוללת ליתיום איון שמאפשרת לה טווח נסיעה של 120 ק"מ בין טעינות.
מהינדרה, שהוקמה ב־1945, החלה את דרכה בהרכבת גרסה מקומית של הג'יפ האמריקאי עבור שוק הרכב ההודי. החברה עוסקת בייצור רכבי שטח, רכבים מסחריים וטרקטורים. ב־2007 הקימה החברה מפעל לייצור רכב בשיתוף רנו. נכון ל־2010 מהינדרה מייצרת כמה רכבי שטח, ובהם ניתן למנות את הסקורפיו, רכב שטח גדול הממוצב מול טויוטה לנד קרוזר וטנדר העבודה בולרו.
קבוצת קרסו מייבאת לישראל שלושה מותגי רכב — רנו הצרפתית, ניסאן היפנית ואינפיניטי, חטיבת היוקרה של ניסאן. ב־2010 מסרה הקבוצה 8,019 מכוניות רנו ו־6,784 מכוניות ניסאן ואינפיניטי. יבוא המכוניות ההודיות ירחיב משמעותית את היצע דגמי הקבוצה, ואולי אף יאפשר לה להקים חטיבת רכב זול. גם חברת רנו, אשר מיוצגת בישראל על ידי קבוצת קרסו, מתכננת רכב הודי זו משלה-החברה מתכננת ביחד עם בז'אז', יצרנית קטנועים הודית, מכונית עירונית המיועדת להתחרות בטאטא נאנו.
בקבוצת קרסו בחרו שלא להגיב.


