הכסף מתחיל בתוכי: לקנות מתוך האפליקציות
אנדרואיד ו-RIM יאפשרו רכישה של שירותים מתוך אפליקציות, אפשרות שצפויה לקרב אותן עוד יותר אל ההצלחה של האפסטור
כל מפתח שמכיר את האפסטור מקרוב יודע מהי גדולתה האמיתית. לא מדובר במבחר, אלא באופן שבו מסייעת אפל למפתחים להרוויח. על היתרונות של האפסטור, בדמות מגוון משתמשים גדול המורגל בתשלומים, השכילה אפל לפתח מנגנונים נוספים המושכים את הקהל להוציא כסף.
לפני כשנה וחצי השיקה החברה מנגנון In-App Purchases - תשלומים בתוך האפליקציה עצמה. הפיצ'ר הזניח לכאורה התברר כמשמעותי עבור מפתחים שיכלו להציע שירותי פרימיום שונים בתוך האפליקציה, כמו הסרת פרסומות או קניית שלבים נוספים במשחקים. על פי חברת המחקר Distimo, כמחצית מההכנסות של מפתחים באפליקציות הרווחיות ביותר בחנות הן מרכישות בתוך היישום.
כעת, לאחר שהבינו את היתרון העצום שבדבר, גם המתחרים רוצים In-App Purchases. בערכת הפיתוח של בלקברי ששוחררה החודש הדבר כבר קיים, והשבוע גם בכיר באנדרואיד דיבר על כוונתה של החברה להשיק רכישות In-App ברבעון הנוכחי.
הבעיה הגדולה ביותר בחנויות האפליקציות של RIM וגוגל היא שפעמים רבות לא משתלם לפתח עבורן אפליקציות. לאנדרואיד ולבלקברי יש, בהתאמה, 36 ו-13 מדינות שבהן ניתן לשלם על אפליקציות, בעוד ש־iOS של אפל פועל ב-90 שווקים כאלה. השקה של In-App Purchases ופתיחת החנויות לתשלום בארצות נוספות תסייע למפתחים להרוויח מיישומיהם, ובהתאם תגדיל את כמות האפליקציות האיכותיות והמושקעות. המשתמשים כבר יבואו לבד.


