אמזון משיקה שירות דיוור לעסקים - ותנסה להתמודד עם מפיצי הספאם
שירות Simple Email Service יאפשר ניהול רשימות תפוצה ומעקב אחר קמפייני פרסום. ומה עם פרסומות לויאגרה? תנאי השימוש אוסרים
אמזון הודיעה על שירות חדש לעסקים ומפתחים, Simple Email Service, המאפשר לנהל קמפייני פרסום מבוססי דואר אלקטרוני, בהיקף של עד מיליון הודעות דואר מדי יום. שירות המייל מצטרף ל-Amazon Web Services, שבו כלולים תשתיות ופיתוחים שונים למפתחי אפליקציות בענן.
מטרת השירות, על פי החברה, הוא לאפשר לעסקים למנף את הפלטפורמה של אמזון לצורכי דיוור אלקטרוני ישיר. SES אמור לחסוך את שלבי הקמת התשתיות, וגם לנצל את נסיונה של אמזון בתחום כדי למנוע מההודעות להגיע לתיבת הספאם של המקבלים.
בנוסף, תספק אמזון למשתמשים מדדים להצלחת קמפייני הדיוור, עם נתונים על אחוז ההודעות שהגיעו ליעדן, שנפתחו, ושגרמו למקבלים להקיש על הקישורים שבהם. החברה תגבה תשלום על תעבורת המידע לפי מחירון שפרסמה.
החשש הברור שעולה מהשקת השירות הוא שגורמים שונים ישתמשו בו להפצת דואר זבל: אמזון מיהרה להקדים תרופה למכה, ותנאי השימוש של השירות אוסרים על היעזרות בו למטרות המוגדרות כספאם - החל מפרסומות לויאגרה מזויפת ועד תרמיות דוגמת "העוקץ הניגרי".
החברה מתכוונת להתמודד עם מפיצי דואר הזבל באמצעות מנגנונים לסינון ספאם, וכן להטיל מגבלות על היקף השימוש בשירות: לקוח חדש יוגבל ל-200 הודעות ביום בלבד, בקצב של הודעה אחת בשניה. תוך כמה שבועות, לכשיוכיח הלקוח כי הוא אינו מנצל את השירות לספאם, יוגמשו ההגבלות, והשירות יוכל לשגר עד מיליון הודעות ליום לכל לקוח, בקצב של עד 90 הודעות בשניה.


