יפן: גרופון פישלה, המנכ"ל מתנצל
אתר הקניות הקבוצתיות סבל מיחסי ציבור גרועים, לאחר תקלה בהזמנות בעת חגיגות השנה החדשה. מייסון: צמחנו מהר מדי, ולא התמודדנו עם העומס
אנדרו מייסון, מנכ"ל חברת הקניות הקבוצתיות גרופון, פירסם סרטון באתר יוטיוב, שבו הוא מתנצל בפני לקוחותיה של החברה ביפן. הרקע: עוגמת הנפש שנגרמה לצרכנים בחגיגות השנה האזרחית החדשה.
גרופון פרסמה באתרה קופון לארוחת "אוסצ'י", ארוחות מסורתיות לראש השנה היפני, המוגשות בעיצוב מוקפד בכלים מיוחדים. 500 לקוחות שילמו כ-125 דולר כל אחד עבור הארוחה. רבים מהם התלוננו עלו על כך שההזמנה הגיע באיחור, במצב רע, ולא הזכירה כלל את התמונה שהוצגה באתר. הלקוחות תקפו ברשת את המסעדה שסיפקה את הארוחות, Bird Cafe, אך גם את גרופון, שדרכו בוצעה הרכישה.
מייסון התנצל על עוגמת הנפש, שנגרמה עקב תכנון לקוי שהוביל לעומסים על מטבח המסעדה, והבטיח כי החברה תעבוד עם ספקיה ביפן על מנת למנוע הישנות מקרים דומים. "הפופולריות של גרופון ביפן צמחה באופן מפתיע", אמר מייסון. "לא ציפינו להתקל בבעיות כאלה בשלב כל כך מוקדם". החברה החזירה ללקוחות שנפגעו את כספם, ופיצתה אותם בשובר בסך 60 דולר.
גרופון היא החברה המובילה בעולם בתחום הפורח של עסקאות קבוצתיות, והיא סיימה לאחרונה סבב גיוס של 950 מיליון דולר, על פי הערכת שווי של 4.75 מיליארד דולר. החברה נכנסה לשוק היפני בחודש אוגוסט האחרון, עם רכישת חברת QPod המקומית. לפני כשבוע עשתה צעד דומה בשוק הישראלי, עם רכישת חברת גרופר, ולפי הדיווחים היא בוחנת אפשרות להיכנס גם לסין.


