שר התחבורה דורש מאל על להמשיך לאבטח את ארקיע וישראייר
אתמול נערכה במשרד התחבורה פגישה, בהמשך להודעת מנכ"ל אל על כי חברתו תפסיק לאבטח את החברות הקטנות בסוף מרץ. ישראל כץ ביקש משקדי להמשיך לאבטח עד שתקום רשות חיצונית
21:04
04.01.11
שר התחבורה, ישראל כץ, קיים אתמול במשרדו בירושלים דיון בנושא אבטחת חברות התעופה הישראליות, כך נודע ל"כלכליסט". זאת, כחודש וחצי לאחר שמנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, הודיע במכתב ששלח לגורמי התעופה השונים, כי חברתו תפסיק לאבטח את חברות התעופה הישראליות האחרות החל מה-31 במרץ 2011.
כיום אל על מאבטחת, מלבד את מטוסיה ואת תחנותיה בנמלי התעופה בחו"ל, גם את המטוסים ואת התחנות של ארקיע ושל ישראייר, וזאת בהמשך להחלטה שהתקבלה עוד מהיותה של אל על חברה ממשלתית. המנכ"ל שקדי הודיע כי אל על תפסיק לעשות זאת: "מסיבות משפטיות, כלכליות, ביטוחיות ומסחריות. הפסקת שירותי האבטחה תאפשר לאל על לנהל את מערך הסיכונים בצורה הולמת ותקטין את חשיפת החברה", כתב במכתב ששלח באמצע נובמבר.
המכתב נשלח במקביל להודעת שר התחבורה כי הוא פועל להקמת רשות אבטחה חיצונית שתאבטח את כל החברות הישראליות. אלא שתכניתו של השר נמצאת רק בתחילת הדרך, ולאחרונה הועברה לביקורת ראשונית של משרדי הממשלה השונים, כך שספק רב אם רשות כזאת תקום עד סוף מרץ.
בפגישה אתמול נכחו ראשי רשות התעופה האזרחית (רת"א), אל על, ארקיע וישראייר. לדברי גורמים, השר אמר כי לא ייתכן מצב שבו חברות התעופה הקטנות יישארו ללא שירותי אבטחה טרם הקמת הרשות החיצונית, שלהערכתו האופטימית תקום עד סוף 2011. השר ביקש ממנכ"ל אל על להאריך את האולטימטום שהציב לגבי הפסקת האבטחה, ולגבי תשובת שקדי? כאן הדעות חלוקות: גורם אחד מסר כי מנכ"ל אל על התרצה לעשות כן, וגורם אחר הכחיש זאת. כך או כך, אל על לא הוציאה כל הודעה חדשה מטעמה שמעדכנת את דברי המנכ"ל במכתבו מאמצע נובמבר.
גורמים שנכחו בפגישה התרשמו כי השר כץ היה נחרץ בעמדתו שאל על תאריך את האולטימטום ובמידה ולא תנהג כך, תמצא המדינה את הדרך לאכוף עליה לעשות כן. מאל על לא נמסרה תגובה.


