$
כלכליסט-טק

דיווח: גוגל שוקלת לפתוח "דוכן עיתונים דיגיטלי"

המגזינים לאייפד עוררו את התיאבון של גוגל? לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", החברה נמצאת במגעים עם מו"לים כדי שימכרו עיתונים ומגזינים מקוונים, שיוצעו למשתמשים במכשירי אנדרואיד. במקביל מנסה אפל להתמודד עם הירידה בהיקף המכירות בתחום זה

יוסי גורביץ 10:09 03.01.11

 

האם גוגל עומדת לפתוח דוכן עיתונים ומגזינים דיגיטלי משלה? בכירים בעולם ההוצאה לאור בארצות הברית, ובהם נציגים של קונדה נסט, טיים והרסט, אמרו כי קיבלו פניות לאחרונה מגוגל להשתתף במיזם כזה. לפי הפרסום אמש (א') ב"וול סטריט ג'ורנל", גוגל מתכננת להפיץ עיתונים ומגזינים מקוונים למכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד, ובכך להתחרות באפל, שמאפשרת צפייה בעיתונים על גבי האייפד.

 

לדברי הבכירים, גוגל הציעה להם נתח גדול יותר מההכנסות שמציעה אפל, הנוהגת לשמור לעצמה 30% מהן. המהלך מעלה גם סוגיות הקשורות בפרטיות המשתמשים, כיוון שהגורמים אמרו שגוגל הבטיחה לאפשר להם גישה למידע אישי של רוכשי האפליקציות, כך שאפשר יהיה לשווק להם שירותים או מוצרים נוספים.

 

האחראית על התחום בגוגל, לדברי שני מקורות, היא סטפני טילניוס, סמנכ"לית הסחר המקוון של החברה. עם זאת הזהירו המקורות כי הנתונים שמסרה גוגל בנושא היו מעורפלים, ולא ברור מה לוח הזמנים של היוזמה, אם אכן תבשיל לכדי ביצוע.

 

המוציאים לאור סירבו להגיב על הידיעה. גוגל מסרה ש"אמרנו בעקביות שאנחנו משוחחים עם מו"לים על האופן שבו נוכל לעבוד יחדיו, בכלל זה בדבר יכולתנו לעזור להם בטכנולוגיה לשירותי מנויים. אין לנו דבר מסוים להצהיר עליו ברגע זה".

 

אפל תאפשר למו"לים להציע מנויים?

 

בתוך כך מקורות אחרים אמרו ל"וול סטריט ג'רנל" כי אפל עשויה להגמיש את היחס שלה למו"לים שמוכרים אפליקציות של עיתונים ומגזינים באייפד. לדבריהם, בכוונת אפל לאפשר למו"לים למכור ללקוחות מנויים, ולא רק גליונות בודדים. הצורך בקניה מחודשת של גליונות מדי חודש מהווה מקור לתסכול בקרב קוראי המגזינים המקוונים.

Wired לאייפד. ירידה במכירות
Wired לאייפד. ירידה במכירות

 

כמו כן אפל עשויה לחלוק עם המו"לים מידע על הלקוחות שעד כה שמרה לעצמה, דבר שיאפשר למגזינים לפלח את קהל היעד שלהם ולשווק להם מוצרים ביתר יעילות - אך גם כן עשוי להעלות סוגיות הנוגעות לפרטיות.

 

הידיעה מתפרסמת ימים ספורים לאחר שנתוני מכירות המגזינים באייפד העידו על דעיכה מהירה: המגזין Wired, שמכר כ-100 אלף עותקים במהדורה הראשונה שלו במאי 2010, מכר בנובמבר רק 23 אלף עותקים. ירידות דומות נרשמו גם במכירות מגזינים אחרים.
x