הקו לאילת: חשש בארקיע וישראייר כי אל על תקבל אישור להגדלת מספר הטיסות
בין אוגוסט לדצמבר 2010 גדלה פעילות ארקיע בקו לאילת ב-2.8%, ופעילות ישראייר קטנה ב-1%; בעוד חודש אמור שר התחבורה ישראל כץ להחליט האם לאפשר לאל על להוסיף טיסות בקו
בעוד חודש אמור שר התחבורה, ישראל כץ, להחליט האם לאפשר לאל על להגדיל את מספר הטיסות בקו לאילת; בחברות הקטנות, ישראייר וארקיע, חוששים כי כץ יאפשר לאל על - שהחלה לפעול בקו לפני חמישה חודשים - להגדיל את מספר הטיסות.
אל על הורשתה להפעיל שלוש טיסות יומיות לכיוון בימי חול בין נתב"ג לאילת, ועוד טיסה אחת בשישי בבוקר ואחת במוצ"ש. על פי גורמים בענף, דרישת החברה להכפיל את התדירויות לשש ביום, לכיוון, נותרה בעינה. במשרד התחבורה לא מספקים תשובה ברורה בעניין, ומדוברות המשרד מסרו: "כשיתקבלו הנתונים לגבי סיכום פעילות אל על באילת, תבוצע הערכת מצב ובהתאם יוחלט לגבי ההמשך".
בחמישה חודשי פעילותה בעיר הדרומית הובילה אל על כ-95 אלף נוסעים מנתב"ג לאילת ובכיוון ההפוך, כך על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת). גם אם כמה מאות מנוסעים אלה טסו בעבר עם אל על לאילת דרך עובדה, כפי שטוענים בענף, הרי שעדיין מדובר בעלייה בתנועה לאילת. החברה, אגב, ממשיכה במחירי ההשקה של 99 שקל לכיוון בתאריכים מסוימים, גם חמישה חודשים אחרי שנכנסה לקו, מה שוודאי מבטא את אינטנסיביות התחרות בקו. מאל על לא נמסרה תגובה בנושא.
לגבי ארקיע, זו הובילה בין אוגוסט - החודש בו החלה אל על לטוס לאילת - לדצמבר, 324.7 אלף נוסעים בשני הכיוונים, עלייה של כ-2.8% לעומת חמשת החודשים המקבילים ב-2009. החברה מפעילה טיסות לאילת מנתב"ג, משדה דב ומחיפה. מדובר בעלייה זעירה לעומת העליות הדו-ספרתיות שרשמה החברה בתחילת 2010 בהשוואה ל-2009. לדברי גורמים בענף, החברה צמצמה בתקופה זו כ-30% מתדירויות טיסותיה משדה דב לאילת. מארקיע לא נמסרה תגובה בנושא.
ישראייר הובילה בין אוגוסט לדצמבר כ-154 אלף נוסעים לאילת, ירידה של כ-1% לעומת החודשים המקבילים ב-2009. החברה-האם, אי.די.בי. תיירות, נמצאת בתקופה זו בהליכי התייעלות, ולדברי גורם בענף גם המטה באילת צומצם. מישראייר נמסר בתגובה: "להרחבת הפעילות של אל על תהיה השפעה הרסנית על שוק התעופה הפנים-ארצי. אנו מצפים מהגורמים הרגולטורים לגלות אחריות ולהפעיל איזונים על מנת למנוע את הפיכת אל על למונופול גם בשוק זה. אם לא ישעו זאת, יוביל המהלך לצמצום התחרות על היעד ולא להרחבתה".
יצוין כי אין נתונים לגבי ההשפעה של כניסת אל על על הכנסות ארקיע וישראייר מהפעילות באילת. כעת כאמור, נותר לראות מה יחליט שר התחבורה בתום חצי שנת פעילות, ובתוך כמה זמן יודיע על החלטתו.


