המכוניות היקרות ביותר שעלו על הכביש בישראל ב־2010
הן עולות כמו דירה במרכז הארץ, נמכרות לכל לקוח באופן אישי והסיכוי שתיתקלו בהן על הכביש הוא אפסי. רגע לפני סוף השנה, "כלכליסט" מציג את כלי הרכב היקרים ביותר שנמכרו ב־2010, שמשאירים מאחור את המונח אקסקלוסיביות
הכי יקרה - מרצדס SLS AMG
מרצדס SLS 63 AMG היא מכונית הספורט היקרה ביותר בישראל.
למעשה, היא המכונית היקרה ביותר שנמכרה בישראל אי פעם. מדוע? בגלל מנוע עם שמונה בוכנות בנפח של 6.2 ליטרים, הספק מרבי של 571 כוחות סוס, זינוק מ־0 ל־100 קמ"ש ב־3.8 שניות ומהירות של 317 קמ"ש. המספרים לא משכנעים אתכם? תסמכו עלינו: מדובר באחת ממכוניות הספורט המשוכללות ביותר שנבנו אי פעם בחברת מרצדס, והיכולות שלה נמצאות כמה רמות מעל למה שכבישי ישראל יוכלו אי פעם לספק. וגם: יש לה דלתות שנפתחות כלפי מעלה.

המחיר: 2.2 מיליון שקל
נמסרו בארץ: 2 יחידות
בכסף שלה היה אפשר: לקנות שבע טלוויזיות LCD בגודל 82 אינץ'
הכי פראית - אאודי RS6
אאודי R8 היא מכונית הביצועים האולטימטיבית של אאודי.
לקוחות שרוצים את הביצועים, אבל בלבוש קצת יותר סולידי, יכולים לבחור באאודי RS6. הדגם הזה שמתחיל את חייו כאאודי A6 מקבל באמצע הדרך אל הלקוח מנוע אדיר ממדים בעל עשר בוכנות שמפיק 580 כוחות סוס ומאפשר לעוף מ־0 ל־100 קמ"ש ב־5.8 שניות. המהירות הסופית, למרבה הצער, מוגבלת באופן אלקטרוני ל־250 קמ"ש, אך מביני עניין יודעים כיצד לבטל את המגבלה.

המחיר: 952 אלף שקל
נמסרו בארץ: יחידה אחת
בכסף שלה היה אפשר: לקנות 16 מכוניות סוזוקי אלטו חדשות
הכי מעודנת - ב.מ.וו 760 LI
ב.מ.וו 760 LI היא אחת מלימוזינות הפאר המשוכללות ביותר, החזקות ביותר אבל גם המעודנות ביותר שאפשר לקנות בכסף. מדובר בגרסה בעלת בסיס גלגלים מוארך של ב.מ.וו סדרה 7 ה"רגילה", המצוידת במנוע בעל 12 בוכנות בנפח 6.0 ליטרים, אשר מצויד גם בצמד מגדשי טורבו שמעלים את הספקו ל־537 כוחות סוס. לא שזה משנה כל כך, אבל ה־760LI מסוגלת לזנק מ־0 ל־100 קמ"ש ב־4.6 שניות, בעוד שהנוסעים מאחור נהנים ממשקאות צוננים וממערכת מולטי־מדיה נהדרת.
המחיר: 1.455 מיליון שקל
נמסרו בארץ: 2 יחידות
בכסף שלה היה אפשר: לקנות 363 מכשירי אייפון
הכי ספורטיבית - יגואר XK8
לימוזינת היוקרה יגואר XJ רשמה השנה יותר מ־20 מסירות, הישג נאה לכל הדעות. אבל לקוחות יגואר שרוצים להרגיש מיוחדים באמת, בוחרים ב־XK8 קופה. מה מציעה ה־XK8? בערך את כל מה שמציעה ה־XJ, אבל למי שיש לו כיסים עמוקים באמת. ה־XK בעלת שתי הדלתות נחשבת לצעצוע המותרות האולטימטיבי של יגואר שמיועד פחות עבור מי שאוהב לנסוע במושב האחורי ויותר עבור מי שאוהב לנהוג. כל אביזרי המותרות האפשריים כבר בפנים, אך גולת הכותרת היא המנוע: נפח של 5.0 ליטרים, שמונה בוכנות והספק של 385 כוחות סוס.

המחיר: 898 אלף שקל
נמסרו בארץ: 3 יחידות
בכסף שלה היה אפשר: לקנות דירת 3 חדרים בפ"ת
הכי מפנקת - לקסוס LS600
לקסוס LS600 היא מכונית עם מצפון. עובדה: היא היברידית, אבל לא רק. יש לה מאחור מערכת מושבים מיוחדת שמסוגלת לעשות מסאז' רקמות עמוק לגבו של מנכ"ל עייף, יש לה מערכת קולנוע למושב האחורי שמסוגלת להקרין סרטים באיכות של בית קולנוע לכל דבר, ויש לה מערכת סטריאו שעיצב מארק לווינסון, שמסוגלת לבייש את מיטב המערכות הביתיות. המנוע שלה בנפח 5.0 ליטרים אינו גולת הכותרת כאן, אלא הנוחות שמספקת מערכת הבלמים הבוססת על כריות אוויר שמגביהות ומנמיכות את הרכב בשעת הצורך.

המחיר: 907 אלף שקל
נמסרו בארץ: 4 יחידות
בכסף שלה היה אפשר: לקנות יותר מ־197 אלף כיכרות לחם


