$
כלכליסט-טק

המגמה המעורבת של בלקברי: זינוק במכירות בעולם, צניחה בארה"ב

לפי RIM, מכירות המכשירים שלה ברבעון השלישי עמדו על 14.2 מיליון - קצת יותר מאפל, עם זינוק של 191% במכירות מחוץ לארה"ב. חברת המחקר IDC העריכה כי היקף המכירות של יצרנית הבלקברי נמוך יותר

יוסי גורביץ 10:31 19.12.10

 

חברת RIM הקנדית, יצרנית מכשירי הבלקברי, פרסמה בסוף השבוע את נתוני הרבעון השלישי שלה, שאותו היא מגדירה כמוצלח מאד. החברה מכרה במהלך הרבעון 14.2 מיליון סמארטפונים, ועקפה בכך במעט את מכירותיה של אפל. לפי החברה, מכירותיה בארצות הברית צנחו ב-34%, אך זינקו מחוצה לה ב-191% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

 

נתוני RIM עומדים בסתירה לדו"ח שפרסמה בסוף חודש אוקטובר חברת המחקר IDC, שלפיהם נמכרו ברחבי העולם 12.4 מיליון מכשירי בלקברי בלבד - פחות מהיקף מכירות מכשירי האייפון, שהסתכם ב-14.1 מיליון.

 

החברה הקנדית דיווחה על עליה של 45% ברווחים, שהסתכמו ב-911 מיליון דולר בהשוואה ל-628 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות במהלך הרבעון עמדו על 5.49 מיליארד דולר - עלייה של 40% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שתאמה את התחזיות בוול סטריט.

 

RIM דיווחה עוד על עליה ניכרת במספר האפליקציות למכשיריה, שעומד כעת על כ-16 אלף - כמות שעדיין נמוכה בהרבה מזו שמציעות האפסטור של אפל והאנדרואיד מרקט של גוגל. החברה מדווחת על הורדה של כ-2 מיליון אפליקציות מדי יום. מספר המנויים של בלקברי עלה במהלך הרבעון בכ-5.2 מיליון.

 

מכשירי בלקברי בולד. מתמקדים פחות בשוק האמריקאי
מכשירי בלקברי בולד. מתמקדים פחות בשוק האמריקאיצילום: אופיר יעקובי

 

בחברה הביעו חוסר שביעות רצון מהירידה במכירות בארה"ב, אך היא מתמקדת יותר ויותר בצרכנים ברחבי העולם: 48% ממנוייה של RIM גרים מחוץ לארה"ב. רק 34% מההכנסות של RIM מגיעות מלקוחות אמריקאים, לעומת 57% ב-2009.

 

RIM השיקה השנה את מכשיר הבלקברי Curve 3G ב-48 מדינות שונות, באמצעות 118 חברות סלולר, ולראשונה מכרה את מכשיריה גם בסין, באמצעות חברת הסלולר צ'יינה מובייל. עם זאת, המכירות בשלוש מדינות אנגלו-סקסיות – ארה"ב, קנדה ובריטניה – עדיין מהוות 56% מסך המכירות של RIM. אנליסטים שונים הזהירו בעקבות נתונים מפני אובדן אחיזתה של יצרנית הבלקברי בשוק המסורתי שלה.

x