$
כלכליסט-טק

יוטיוב: פרסומות בסרטונים - בשליטת המשתמשים

שירות חדש שיחל לפעול בשבועות הקרובים יציע לגולשים לבחור מתי לצפות בפרסומות, ובמקרים מסוימים יאפשר אפילו לדלג עליהן

אבנר קשתן 14:12 22.11.10

 

אתר שיתוף הווידיאו יוטיוב צפוי להפעיל בשבועות הקרובים שירות פרסום חדש, בשם TrueView, שיציע למשתמשים יותר שליטה על הפרסומות המוצגות להם באתר. בגוגל אישרו את הידיעה, שעליה דיווח אתר חדשות הפרסום Advertising Age.

 

השירות החדש יתמקד בפרסומות וידיאו המשולבות בסרטון עצמו, אך יציע למשתמש בחירה בין מספר פרסומות שנקבעו כרלבנטיות, ויאפשר לו לבחור באיזו מביניהן הוא רוצה לצפות, ובמקרים מסוימים אף לדלג עליהן. בסרטונים ארוכים יותר יוכל המשתמש לבחור אם לצפות בפרסומת עם תחילת הסרט, או לעצור להפסקה באמצע הצפייה, בדומה לטלוויזיה.  

 

פיל פארחי, מנהל מוצר בכיר בגוגל, הודה כי מפרסמים רבים היו סקפטיים בנוגע לשירות החדש, בגלל האפשרות לדלג על הפרסומות. "מה ששיכנע אותם", אמר פארחי, "היא העובדה שהם לא משלמים על פרסומות שהמשתמש מדלג עליהן. המערכת מאפשרת לך להגיע דווקא אל אותם משתמשים שבחרו לראות את הפרסומות, שמחוברים יותר לתוכן". בנוסף, פארחי ציין כי השירות מאפשר לחברות לקבל במהירות מידע לגבי הפופולריות וההצלחה של סרטוני פרסום, רגע לפני שהם יוצאים לקמפיינים יקרים בטלוויזיה. לאחרונה דווח כי יוטיוב תכלול את ישראל בפיילוט פרסום בינלאומי שלה.

 

ההכנסות של יוטיוב מפרסום מוערכות בכחצי מיליארד דולר בשנה, אך חלק נכבד מהן מבוסס על פרסומות טקסטואליות ופרסומות המשתלטות על עמוד הבית, ולא רק על סרטוני פרסומת, שקיימים רק במעטים מבין הסרטונים הפופולריים באתר, ואינם מתאימים לסרטוני גולשי קצרים. האתר Hulu, המציע בעיקר סדרות חדשות של ערוצי הטלוויזיה, מתבסס יותר על פרסום בוידיאו, והודיע כי הוא צופה שיניב השנה רווח של כ-240 מיליון דולר מפרסום.

x