$
כלכליסט-טק

פייפאל רוצה שתקנו דרך שלט הטלוויזיה

שירות התשלומים עובד על טכנולוגיה שתאפשר למשתמשים לרכוש מוצרים ישירות במהלך הצפייה, מבלי להוציא כרטיס אשראי או לחפש ברשת. החברה נמצאת במגעים עם חברות הכבלים בארה"ב כדי לקדם את המיזם

יוסי גורביץ 12:08 21.11.10

 

פייפאל, חברת התשלומים המקוונים המובילה, עובדת בימים אלה על טכנולוגיה חדשה המכונה T-Commerce (סחר טלוויזיוני), שתאפשר למשתמשים לרכוש מוצרים ישירות באמצעות שלט הטלוויזיה שלהם בעת הצפייה - כך הודיעה החברה בבלוג שלה בסוף השבוע. אחת משותפותיה של פייפאל, Fourthwall Media, הדגימה לאחרונה כפתור רכישה שמופיע כחלק מתוכנית טלוויזיה.

 

מטרתה של פייפאל היא, לדבריה, לגרום לאנשים שמזהים בזמן הצפייה מוצר שברצונם לקנות לעשות זאת בקלות, באמצעות הטמעת השירות של פייפאל בשלט. "אנחנו מאמינים שהארנק צריך לעבור לרשת, ל'ענן', ושהוא אכן יעשה זאת", כתב אוסאמה באדיר, סמנכ"ל פלטפורמות, סלולרי ויוזמות חדשות של פייפאל.

 

שורה של חברות תוכן משתפות פעולה עם פייפאל במיזם, בהן Canoe Ventures, חברה שהוקמה על ידי חברות הכבלים כדי לקדם יזמות וחדשנות בתחום הטלוויזיה. כעת נמצא שירות התשלומים במגעים עם חברות הכבלים עצמן כדי לקדם את הנושא.

 

להערכת פייפאל, חדירתן לשוק של טלוויזיות המסוגלות להתחבר לרשת תהפוך את המכירה הישירה לישימה בתוך זמן קצר. חברת המכירות Catalina, השותפה גם היא במיזם, אמרה כי "מציאת דרכים לרתום את כוחה של הטלוויזיה כדי לספק לקונים מידע ותלושי קנייה, שאותם יקבלו ישירות מהספה הנוכחה שלהם, תסייע לתעשיית הטלוויזיה לבצע מהפכה באופן שבו מותגים וקמעונאים באים במגע עם לקוחותיהם".

 

פייפאל היא חברת בת של איביי, החנות הקמעונאית השניה בגודלה ברשת, אחרי אמזון. בשנים האחרונות הפכה פייפאל לחלק הרווחי ביותר של איביי, ומספר פעמים הכנסותיה של פייפאל מנעו מאיביי לדווח על הפסדים. לאחרונה השיקה החברה גרסה עברית לאתר שלה. בראיון ל"כלכליסט" בחודש שעבר קרא ראש חטיבת הסלולר של החברה, נדב נעמן, לחברות הסלולריות לחבור לפייפאל על מנת לקדם את נושא הארנק הסלולרי.
x