$
בארץ

בטר פלייס מסבירה: כך יטפלו ברכב החשמלי

בימים אלה מבוסס מודל לטיפול ברכב חשמלי על פי נהלים הנהוגים באירופה. המכונאים המוסמכים לטפל ברכב יחולקו לשלוש רמות

תומר הדר 14:51 18.11.10

 

כיצד יטפלו ברכב החשמלי? תשובות ראשוניות לשאלה זו סופקו היום (ה') על ידי זוהר בית אור מ"בטר פלייס" במהלך כנס בנושא הנדסת רכב שנערך בהרצליה.

 

לדברי בית אור, בימים אלה מבוסס מודל לטיפול ברכב חשמלי על פי נהלים הנהוגים באירופה. על פי הנוהל יחולקו המכונאים המוסמכים לטפל ברכב לשלוש רמות, בהתאם למידת הסמכתם לטפל ברכב, החל במכונאי בדרג בסיסי שאינו רשאי לעסוק בתיקוני מערכות חשמל וכלה במכונאי בדרגה הגבוהה ביותר, אשר מורשה לפרק את המנגנון החשמלי עצמו.

 

לדברי בית אור, התקלות שהתגלו עד כה ברכבים חשמליים של בטר פלייס המשמשים לצורך ניסוי, מחולקות לתקלות מכניות, שמוכרות מרכבי בנזין, ולתקלות חשמל שעליהן מתריע הרכב הנוגעות למערכת החשמל.

 

לדברי בית אור, כיום נוצר צורך ביצירת עולם מושגים טכני חדש בכל הנוגע לתחזוקת רכב, שנובע מהוספתה של מערכת מתח חדשה לרכב - בנוסף למערכת המוכרת ממכוניות בנזין. לדברי בית אור, מדובר במערכת הפועלת במתח גבוה, בניגוד למערות המותקנות כיום במכוניות רגילות.

 

עוד הדגיש בית אור, כי עסקים שיעסקו בממשק הרכב החשמלי, כגון מרכזי שירות, פחחות ושירותי דרך, יצטרכו לעבור הסמכה מתאימה. "הסיכונים בטיפול ברכב שכזה מוכרים היטב מרכבים היברידיים", הדגיש בית אור, "אך איכות כוח האדם המורשה לטיפול ברכב החשמלי צפויה לעלות ולהיות גבוהה יותר מאיכות כוח האדם כיום בענף".

x