$
כלכליסט-טק

שירות חדש של גוגל מנסה למצוא מקומות שהמשתמשים יאהבו

גוגל ממשיכה להציע שירותים חדשים בתחום החברתי והמקומי, בניסיון להתחרות בפייסבוק: Hotpot יאפשר למשתמש להמליץ על מקומות ובתי עסק ולקבל את המלצות חבריו, בניסיון לזהות את הטעם שלו

יוסי גורביץ 10:24 16.11.10

 

גוגל ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום המקומי והחברתי, בניסיון להתחרות בפייסבוק ובשיתוף הפעולה בינה לבין בינג: פחות מחודש לאחר הכללתו של Google Places במנוע החיפוש שלה, היא מציעה שירות חדש בשם Hotpot. מנסיונות שערכנו ב"כלכליסט" במהלך הבוקר (ג') להיכנס לשירות, נראה שלפי שעה הוא סובל מתקלות שמקשות על ההתחברות.

 

הוטפוט אמור לשלב בין גוגל פלייסס, הכולל כ-50 מיליוני בתי עסק ואתרים ברחבי העולם, ובין ההמלצות של המשתמש עצמו ושל חבריו. אם הגולש מחפש בית עסק מסוים בעיר כלשהי תוך שימוש בהוטפוט, התוצאות הראשונות יהיו אלו שדורגו בידי האנשים שעמם הוא עומד בקשר.

 

השיטה עובדת כך שככל שהמשתמש ידרג יותר אתרים ועסקים, גוגל לומדת מה הן ההעדפות שלו, ותוכל להמליץ לו על מקומות ובתי עסק שיקלעו לטעמו. בניסיון לדרבן את המשתמש לדרג אתרים, מציין הבלוג SearchEngineLand, גוגל מציעה לו להתחרות נגד ידידיו על התואר "המשפיע העיקרי" (Top Influencer). הוטפוט מאפשר שני סוגים של דירוגים: דירוג כוכבים רגיל, והערות ספציפיות לגבי המקום או בית העסק.

 

גוגל מאפשרת למשתמש להירשם לשירות באמצעות כינוי, כך שזהותו תוסתר מעיני העולם אך תהיה חשופה לחבריו, וההמלצות שלהם יהיו זמינות בעת חיפוש בגוגל פלייסס או בגוגל מאפס. כמו כן, גוגל מיהרה ליצור אפליקציית אנדרואיד עבור הוטפוט, שמאפשרת למשתמש בין השאר לבחור את מי הוא רוצה להזמין לשירות. כמו כן, השימוש בהוטפוט מצריך יצירת פרופיל משתמש חדש, שונה מהפרופיל הרגיל, כך שהגולש ידרג מקומות באופן אנונימי.

 

בחודשים האחרונים משקיעה גוגל מאמצים ניכרים בתחום המקומי. בתחילת אוקטובר עברה מנהלת תחום החיפוש הוותיקה של גוגל, מאריסה מאייר, לנהל את מאמציה של החברה בתחום זה, דבר שמעיד על החשיבות שענקית האינטרנט מייחסת לו.
x