בלעדי ל"כלכליסט": UMI מוכרת את האופל קורסה במחירי חיסול
בשבועות האחרונים פנו נציגי היבואנית לכמה חברות ליסינג בהצעה לרכוש עשרות מכוניות מהדגם החדש בהנחה של עד 25%. גורם בשוק הרכב: "UMI מנסה להיפטר מהמכוניות אפילו במחיר הפסד"
יבואנית אופל הנוכחית, חברת UMI, מנסה למכור את מכוניות אופל האחרונות הנמצאות ברשותה – רגע לפני העברת הזיכיון על אופל לשלמה שמלצר בתחילת השנה הבאה.
ל"כלכליסט" נודע כי בשבועות האחרונים פנו נציגים מטעם היבואנית לכמה חברות ליסינג והציעו להן לרכוש את כלי הרכב בהנחות מפליגות של בין 20% ל־25%.
"מדובר בכמה עשרות מכוניות אופל קורסה אשר נותרו בידי החברה ומוצעות כעת בהנחה חריגה", מסרו גורמים בענף המקורבים לנושא. לדברי אותם גורמים, "בהתחשב בעובדה שמחיר המחירון הרשמי של אופל קורסה עומד על 100 אלף שקל, הרי שהמחיר המוצע עומד על כ־75 אלף שקל למכונית חדשה".

מכירת המכוניות בהנחה ניכרת תאפשר לחברות הליסינג לתמחר את עסקאות הליסינג של מכוניות האופל קורסה במחירים נמוכים, מה שיבטיח מציאה מהירה של חוכרים. יש לציין, כי הנחות בקנה מידה כזה על מכוניות אירופיות – ובמיוחד על כאלה מתוצרת גרמנית – אינן מקובלות בענף הרכב עקב מחירי הרכישה הגבוהים יחסית של כלי הרכב מהיצרן בחו"ל. מסיבה זו מעריכים בענף הרכב שמכוניות האופל קורסה אשר מוצעות למכירה יימכרו במחירי הפסד – ובלבד ש־UMI תוכל להיפטר מכלי הרכב לפני העברת הזיכיון.
עם זאת, UMI אינה ממהרת להציע את ההנחות המפליגות ללקוחות הפרטיים המגיעים לאולמות התצוגה, מכיוון שהנחות בסדר גודל כזה עלולות לפגוע בערכי המותג, ערב מסירתו לידי שמלצר, אשר נחשב לקניין גדול של מכוניות שברולט, אותן UMI מייבאת.
עוד נודע ל"כלכליסט" כי UMI הציעה ליבואנית אופל החדשה לרכוש ממנה את המכוניות שנותרו ברשותה, אך זו סירבה לאור מתיחת הפנים שצפויה לעבור בקרוב הקורסה. הרכב החדש שיובא לארץ על ידי שמלצר צפוי להיות שונה מבחינה זו ממכוניות האופל קורסה המצויות בידי UMI.
ב־UMI סירבו להתייחס לדברים.


