$
כלכליסט-טק

איזה אינטרנט תרצה עם הקפה שלך?

רשת בתי הקפה סטארבקס, על 6,800 סניפיה בארצות הברית, מציעה תוכן ייחודי וחינמי לגולשים ברשת האלחוטית שלה, כדי למנוע נטישה למחוזות אספרסו אחרים

עומר כביר 15:58 23.10.10

 

החל מהשבוע, לקוחות המתחברים לרשת ה־WiFi החינמית שמופעלת בסניפי סטארבקס נחשפים ל־Starbucks digital Network, או בקיצור SDN. מדובר ברשת של תוכן בלעדי שנאסף ונערך על ידי סטארבקס עצמה. בין השאר יכולים משתמשי הרשת לזכות לגישה מלאה, ללא תשלום, לאתרי עיתונים כמו "וול סטריט ג'ורנל" (שלרוב אינו חינמי), וכן למוזיקה ולספרים דיגיטליים.

 

מה הקשר בין פרפוצ'ינו לתוכן דיגיטלי? האינטרס העיקרי של סטארבקס ברור: התכנים הייחודיים יגרמו ללקוחות להישאר זמן רב יותר בסניפים, ולרכוש עוד כוסות של קפה חסר ייחוד. אבל הסיבה המרכזית היא שלסטארבקס חשוב להתנגח ברשתות כמו מקדונלד'ס ולרשתות מזון מהיר אחרות, המצרפות זה מכבר לתפריטיהן גם מוצרי אספרסו. רשת התוכן מאפשרת לסטארבקס לבדל את עצמה מהן, ובכך, אולי, לשכנע לקוחות להעדיף אותה על פני המתחרות.

 

הרשת הדיגיטלית של סטארבקס
הרשת הדיגיטלית של סטארבקס

 

יהיה מעניין לראות כיצד יגיבו למהלך זה מקדונלד'ס ורשתות אחרות. לא מן הנמנע שגם הן יקימו רשתות תוכן משלהן. ואם זה יקרה, ייתכן שבעתיד הלא רחוק הגורם המכריע בשאלה איפה לשתות קפה יהיה איזו רשת מציעה לקריאה את רב המכר האחרון של דן בראון, או את הלהיט החדש של ביונסה.

x