רמי, תנוח
בחודשים האחרונים רמי לוי מודיע על כניסה לתחומים רבים שאינם מזון. אנחנו רוצים להתגעגע
13:52
12.10.10
בעולם הבידור מזהירים טאלנטים מפני חשיפת יתר ומהתפזרות על פני תחומים רבים מדי. מומחים בתחום אומרים כי הופעות בתדירות גבוהה מדי בתקשורת וחוסר מיקוד מקצועי, פוגעים בסופו של דבר בטאלנט וממאיסים אותו על הציבור. נכון, צריך להיחשף – אבל במינון הנכון כדי להישאר בתודעה, ובמקביל ליצור באיזשהו אופן אלמנט של געגוע. שהצופה יזכור את אותו הטאלנט לטובה.
גם רמי לוי הוא סוג של טאלנט. טאלנט צרכני. הוא פרץ לתודעה הציבורית לפני כמה שנים, כשיצא מאזור ירושלים עם רשת שיווק השקמה שבבעלותו, והחל להקים סניפים באזורי קניות נוספים ברחבי הארץ, במוקדים תחרותיים. כדי למשוך צרכנים לחנויות שלו פתח במלחמות מחירים, מכר עוף בשקל, והעיר מתרדמתן את הענקיות שופרסל ורבוע כחול. זה התחיל במתחם אדמירלטי בקריות והתגלגל לשאר הסניפים, כאשר המתחרות הגדולות והשבעות הלכו בעקבותיו.
מאז מכרו לוי והמתחרים שלו עוד הרבה מוצרים בשקל, התחרות בשוק המזון גאתה. שיווק השקמה מצידה המשיכה לגדול ופתחה עוד ועוד סניפים ברחבי הארץ תוך שהיא מציגה מדי רבעון דו"חות מרשימים, עלייה במכירות – גם בחנויות זהות – וגידול בהון העצמי.
במקביל רמי לוי, האיש והטאלנט, צבר הרבה אינטשים בעיתונות הכתובה, זמן אוויר טלוויזיוני למכביר, ואין ספור מילים באתרי האינטרנט השונים. כמעט ללא תקציב פרסום, הפך לוי לדמות מוכרת בכל בית בישראל ובנה את עצמו כמעין רובין הוד צרכני. רמי לוי, כמותג, נתפס ככזה שבו מוכרים בזול, הכי בזול, וכגואל הצרכנים מידיהן של רשתות הענק שאליבא דלוי עושקות אותנו. האמת היא שהוא זול לעומתן, אם אתם לא מחפשים חוויית קנייה.
אלא שבשנה האחרונה נראה שלוי לא מסתפק בלמכור לנו מוצרי סופרמרקט בזול. הוא רוצה עוד, והרבה מהעוד הזה: וכך התוודענו באחרונה לכך שלוי, שנמצא בתהליך של הקמת מועדון לקוחות, רוצה להיות גם ספק וירטואלי של סלולר, למכור לנו ביטוח לדירה לרכב ולטלפון הסלולרי, לשווק לנו מוצרים דרך קטלוג בטלפון ולמכור לנו מוצרים מהחנויות שלו באמצעות הזמנות דרך האינטרנט. והיד, מן הסתם, עוד נטויה.
הבעיה היא שמרוב שירותים שהוא מציע הצרכן כבר לא רואה את היער (או במקרה שלנו, את הסופרמרקט), והתפזרות היתר של לוי עשויה להיות לו לבסוף לרועץ.
לכן, מומלץ לרמי לוי לנוח קצת, להירגע, לגרום לנו להתגעגע אליו, ולעשות את מה שהוא עושה הכי טוב. למכור לנו מזון, בזול.


