הסוללה של המכונית החשמלית נגמרה? עבור לבנזין
ניסאן בוחנת אפשרות לספק מכונית שכורה בעלת מנוע בנזין ללקוחות שייתקעו ללא חשמל
טווח הנסיעה של כלי הרכב החשמליים נהפך לנושא בוער ככל שמועד ההשקה של כצה דגמים מתקרב. כידוע, מדובר בטווח מוגבל למדי אשר עומד בדגמים רבים על 160 עד 200 קילומטר לכל היותר. טווח זה כפוף לתנאים סביבתיים כגון טמפרטורה חיצונית ועלול להצטמצם באופן ניכר.
בניסאן, שמודעת היטב לעובדה זו, בוחנים בימים אלה הצעה לספק מכונית שכורה בעלת מנוע בנזין ללקוחות שייתקעו ללא חשמל מספק כדי להגיע ליעדם, כך הודיעה דוברת החברה בארה"ב.
כרגע, יש לציין, מדובר בהצעה בלבד, אך מועד השקתו של הדגם החשמלי ניסאן ליף במדינות רבות, כולל ישראל, הולך ומתקרב.
כפי שפורסם ב"כלכליסט", לפני כחודש אף ביקרה בישראל משלחת מטעם חברת ניסאן במטרה לבחון את פוטנציאל הטמעתה של הליף בשוק הרכב המקומי. חברי המשלחת נפגשו, בין השאר עם רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב.
עם המדינות שחתמו עד כה על הסכמי שיתוף פעולה עם ניסאן לתחילת שיווקה של הליף, נמנות פורטוגל שבה יחל שיווקה של הליף בינואר 2011, אירלנד ששיווק הליף יחל בה בפברואר 2011 וגם ירדן השכנה שחתמה בתחילת החודש על מסמך הבנות עם ניסאן לתחילת השיווק של הליף. לניסאן גם הסכמים עם הערים ונקובר ומקסיקו סיטי.


