טויוטה והונדה מכוונות לשוק ההיברידי המתפתח באירופה
היצרניות היפניות הודיעו כי יגבירו את מאמציהן לחדור לשוק האירופי המתפתח באטיות באמצעות דגמים חדשים המותאמים לו במיוחד
יצרניות המכוניות היפניות טויוטה והונדה מנסות לנצל את היתרון שיש להן בתחום הרכב ההיברידי כדי לחדור לשוק האירופי, אולם הן ניצבות בפני תחרות קשה מצד תאגידים כדיימלר ופיז'ו־סיטרואן, שהודיעו כי הם ערוכים לבלום אותן. טויוטה החלה למכור באירופה רכב היברידי המיוצר במפעליה בבריטניה, וביולי יתווסף אליו גם דגם היברידי של לקסוס אשר פותח במיוחד עבור אירופה. הונדה צפויה בשנה הבאה להציג בפני השוק האירופי את הדגם ההיברידי שלה, ג'ז.
יצרניות יפניות מנסות לנצל את היתרון הטכנולוגי שיש להן בתחום הרכבים ההיברידיים כדי להגדיל את נתחן בשוק האירופי שירד לאחרונה. לפי דיווח של סוכנות בלומברג, הן מעריכות כי התקנות הסביבתיות המחמירות של אירופה ביחס לשיעורי פליטה צפויות להפוך שם את המכוניות ההיברידיות לאטרקטיביות במיוחד.
בתוך כך, מכירות הפריוס ביפן דווקא ירדו בפעם הראשונה זה 17 חודשים, אף כי הרכב הפופולרי עדיין עמד בצמרת כלי הרכב הנמכרים ביותר ביפן זה החודש ה־17 ברציפות. יצרנית הפריוס, טויוטה, הודיעה אתמול כי היא מכרה 27.2 אלף יחידות ביפן במהלך ספטמבר, ירידה של 14.2% לעומת ספטמבר המקביל אשתקד.
בתחום מותגי היוקרה, מותג שמנסה לזכות מחדש בלבם של הרוכשים הוא ביואיק. לפי דיווח של "הוול סטריט ג'ורנל", חברת ג'נרל מוטורס הודיעה אתמול כי היא מתכוונת לייצר מכונית קומפקטית תחת המותג היוקרתי בשם וראנו, אשר שיווקו יחל ב־2012.


