רגע לפני סוף השנה: יבואני הרכב יוצאים למכירת חיסול
דגמי פיאט מוצעים לחברים בארגון קרנות השוטרים בהנחה של 5%-10%, בסיטרואן יעניקו IPAD וצ'מפיון מוטורס תקיים מרתון מכירות
סוף השנה מתקרב ועמו "תקופת בצורת" שצפויה לעבור על אולמות התצוגה של יבואני הרכב. הסיבה: הלקוחות ידירו את רגליהם מן האולמות בציפייה לכניסתה של שנת 2011 כדי לרשום שנת מודל חדשה ברישיון הרכב.
"תקופת הבצורת" אופיינית רק לסקטור הלקוחות הפרטיים. חברות הליסינג, מצידן, ממשיכות לרכוש מכוניות כרגיל וחלקן אפילו ממהרות להצטייד מבעוד מועד במכוניות חדשות לפני שתגיע שנת 2011 ועימה עליית מחירים.
יבואני הרכב עושים ככל שביכולתם כדי למשוך את הלקוחות הפרטיים לאולמות לפני תום השנה. כך לדוגמה בסוכנות מכוניות לים התיכון בוחרים להתמקד בכוחם הצרכני של חברי ארגון קרנות השוטרים, שירכשו את דגמי פיאט בהנחה של כ-5% עד 10%. בסיטרואן יוענק IPAD לרוכשי מכונית המנהלים C5, כמו גם מימון מסובסד והתחייבות לרכישה חוזרת של הרכב עם תום התקופה. גם לקוחות ביואיק יקבלו בשבועות הקרובים טרייד אין בתנאים מועדפים כמו גם הטבות נוספות.
יבואנים אחרים כגון צ'מפיון מוטורס בוחרים להתמקד במבצעים ממוקדים - מחר (שישי) צפויה צ'מפיון מוטורס לקיים מרתון מכירות שימשך 72 שעות, בו יוצעו מכוניות מכל דגמי החברה באמצעות אוטודיל, זרוע הטרייד אין היעודית של צ'מפיון מוטורס. גובה ההנחה הממוצע שינתן למכונית משפחתית מבית פולקסווגן עומד על כ-4,000 שקל ואילו בסקודה ינתנו הנחות של כ-8,000 שקל לדגמי הרומסטר והאוקטביה.
עם זאת, למרות העניין הגדול שיוצרים מבצעי המכירות הממוקדים של היבואניות, גם בקרב היבואנים נשמעים קולות זועמים: "הלקוחות מבינים שכדאי לחכות למבצע ולא רוצים לרכוש מכוניות כבר כמה חודשים לפני אוקטובר", מסביר איש מכירות בסוכנות למכירת רכב: "הם יודעים היטב על המבצעים הסקטוריאליים שניתנים למועדוני הלקוחות ומסרבים לרכוש את המכוניות במחיר מלא".


