מתיחת פנים ליאהו: היעד - מיליארד גולשים עד 2013
ענקית האינטרנט האמריקאית הכריזה על שורה של שיפורים באתריה ובשירותיה, בדגש על ריכוז מידע מאתרי תוכן ורשתות חברתיות. החברה שואפת להגיע להכנסות של 10 מיליארד דולר בשנה
יאהו רוצה לחזור להוביל את הרשת: ענקית האינטרנט האמריקאית הודיעה בסוף השבוע על תוכנית למתיחת פנים רוחבית לאתריה ולשירותים המקוונים שלה, במטרה לבסס אותה כחברת מדיה מובילה. החברה הציבה לעצמה כמה יעדים מספריים מרשימים, ובכוונתה למלא אותם בתוך שלוש שנים: מיליארד משתמשים ומבקרים באתריה, והכנסות של 10 מיליארד דולר בשנה לפחות, כך מדווח בלוג הטכנולוגיה טקראנץ'.
את התוכנית הציג בלייק אירווינג, מנהל המוצר הראשי של יאהו, בכנס מיוחד שערכה החברה. על פי אירווינג, יאהו שואפת לבנות אתרי אגרגציה של תכנים שונים ולשלב אותם לתוך חוויות משתמש אחידות. בין אם מדובר בעדכון שירות יאהו מייל, אשר נוסף לדואר אלקטרוני יציג גם עדכונים מפייסבוק, טוויטר ורשתות חברתיות אחרות כחלק מחוויית התקשורת האישית, ובין אם ממנוע החיפוש והפורטל, אשר ישלבו את אתרי התוכן הרבים הקיימים של יאהו, כגון אתרי החדשות, הכלכלה, הבידור ועוד, ויציגו אותם בפורטל משולב, אשר ישתמש בכלים אוטומטיים ואנושיים לסנן ולמיין את התוכן.
אירווינג עקץ גם את פייסבוק, כשאמר שיאהו תנסה לשלב בשירותיה מעגלים חברתיים על פי הקשר ונושא, ולא כמו בפייסבוק שבה מתקשים המשתמשים להסתיר את התכנים והתמונות שלהם ממשתמשים מסוימים. אירווינג ציין גם כי שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט בתחום החיפוש, שבמסגרתו משתמשת יאהו בטכנולוגיות של בינג במנוע החיפוש שלה, מאפשר לה להשקיע ולחדש בתחום תצוגת המידע, ולא להשקיע משאבים בתשתיות החיפוש.
על פי הערכות בטקראנץ', יאהו תתקשה לעמוד ביעדים שהגדירה לעצמה. על פי חברת קומסקור, ליאהו כ-622 מיליון משתמשים ומבקרים שונים, ולמרות קצב גדילה של כ-9% בשנה, היעד של מיליארד משתמשים אינו ריאלי אם לא תקנה יאהו אתר עם תעבורה גבוהה, כמו מייספייס או וורדפרס. בנוגע להערכות הרווח, הסיכויים נמוכים עוד יותר, כשהכנסות החברה ירדו מ-7.2 מיליארד ב-2008 ל-6.5 מיליארד בלבד ב-2009.


